24-09-2012, 11:42 AM
(23-09-2012, 23:27 PM)Daff Kirjutas: Pisut nendest AMPRITEST. Kui aku soetad , vaata igaks juhuks käivitusvoolu tugevust.
...
Et liiga lihtne ei oleks, siis armastavad erinevad tootjad akule märkida erineva standardi alusel määratud voolutugevusi Akusid võrreldes tuleb hoolega jälgida, et kõrvutiolevad numbrid ikka sama standardi alusel oleksid.
Ning kõigest hoolimata on ikkagi akude iseloomus erinevust. Nii 800 A andev Optima RedTop kui sama voolu välja köhiv Oberon (mahtuvuste vahe Ah kahekordne - 56 vs 110) olid paar talve vaheldumisi kasutuses MB S124 peal.. Kui Optima ehmatas kahepoolese diisli käima lõbusalt, siis Oberoniga keris oluliselt aeglasemalt. Tõsi, teiseks käivituskorraks Optimal enam võhma ei jätkunud, kuid Oberoniga võis mootorit narrida kümneid kordi.
Arvestades, et Vene tehnika käivitumisvõime madalal temperatuuril on üsna nigel, siis peab ka mahutavust (väljendatakse Ah) ikka olema... Ülalmainitud Optima paneb mu hübriidrussil vastu kaks käivitusüritust, seejärel on tühi. Mis omakorda tähendab, et olen teinud vastavad ettevalmistused (mootori soojendus, käivitusgaasi surts), et teist vaja poleks...