20-10-2012, 01:36 AM
(19-10-2012, 22:48 PM)koterman Kirjutas: jah, ma nägin seda kaalu asja küll. lihtsalt tore on 25-l kuluga masinatega põkkuda... tekib muidugi küsimus, et kui sõiduk on, nagu meil, ca 9 tonni, milline sellise pilli läbisõit paari aasta, ütleme viie jooksul näiteks, õige on? kasutust ju talle eriti nö tööväliselt ei kombineeri.
kuna ükski kainelt mõtlev struktuur - kaitse/sõjalise iseloomuga muidugi v.a. - sellist kütuse põletamist endale lubada ei saa, v kui siis vaid üks kord aastas, seega nad hoiavad neid riistapuid nö "stand-by" valmiduses garaazis tolmu all. palju selline tegevus siis odomeetri peale numbriliselt juurde lisab, enne oodatavat mahakandmist järgmise 10 a möödumisel v 4x4 rallihuvilistele erakätte edasimüümist - ca 4,000...7,000, või veel vähem nagu vanadel NZ-riistadel?
(19-10-2012, 13:36 PM)aavu Kirjutas: kaal 8618 kilogrammi Siit see kulu.
Kütuse põletamine on siinkohal küll kõige väiksem kulu.
Antud masina puhul pole mingilgi kujul tasuvusest mõtet üldse rääkidagi, sest auto ju polegi mõeldud sõitmiseks.
Aga kaitse/sõjalise struktuuri masinad (nagu ka antud isend) põletavadki meeletus koguses kütust. Ajateenistuse ajast mäletan oma 8x8 MAN'i kulunormiks midagi ca 46l/100km, ma ei mäleta kas see oli talvine maksimum või regulaarkulu.