21-10-2012, 21:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-10-2012, 22:06 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Mis seal siis ikka, toon ka mõned pildid tehnikast millega kokku puutund.
Esimesena ja absoluutse lemmikuna siis muidugi JCB 4CX. Sellega töötasin siis kui eestis veel teid ehitasin. Oli neid mitmeid, üks paar aastat vana, teine täitsa tutikas
Maksab konkurentidest ca 10% enam aga on ka seda väärt. Miinusena võiks ära märkida natuke ebamugava tagumise kopa juhtkangide süsteemi, esiteks kangid liiguvad teiste masinatega võrreldes raskelt ning üleüldse minule kui pikka kasvu tegelasele oli ebamugav sinna alla kangide juurde küürutada. Mõlemale käele võiks siiski joystick olla. Ülejäänud masin aga 5+
Miks minu lemmik? Laadur-ekskavaatoriga on haltuurasid jalaga segada, eks ikka sellepärast
Teisele kohale asetaksin Volvo A30 dumperi. Sellega sai Olkiluoto tuumajaama jäätmematmis tunnelist kive välja veetud... ja kive oli palju
Hea juhtida, võimekas mootor ja pommikindel tehnika andsid kokku ideaalilähedase koosluse. Eks täisgaasiga 5km jutti 11.5% mäest üles kütta kurnab lõpuks ka kõige tugevama mootori ära, niisiis minev kaup oli turbod(mille tööiga tava kasutuse juures oli ca 6000h) ning muidugi mootorid ise. Küll põlesid lõpuks kolvid(seda küll olematu hoolduse pärast, filtrid tolmu täis, peale lõhkamist tunnelis igasugust sodi õhus) ning minu masinal lasti keps välja. Aga töö tegemiseks väga ok masin. Raskemal maastikul saab kõik kolm silda lukku panna, mägedes toimib mootori ja kastipidur väga efektiivselt(12% peal masina enda pidureid oli vaja ainult täiskoormaga laskudes) Peale võttis ca 30-40t,olenevalt materjalist.
Eelnev pilt juhatas sisse siis minu pingerea kolmanda masina, milleks siis CAT-laadur...
Tööd teinud vähe sellega kuid masin ise väga viis. Rool on nagu suurematel laaduritel ikka, pool pööret, säästab tohutult energiat. Mõnedel keskliigendiga laaduritel (nt volvo) on lisavarustuses sammuti lisaks roolile nö joystick juhtimine aga see pole päris see)
Jõudu jagus iga töö jaoks ning ülevaade toimuvast oli olemas. Pimedaid nurki ei jäänud.
Edasi? Hea küsimus. Eraldi enam välja tooma midagi ei hakka, volvo laadurid ja ekskavaatorid on isiklikult väga meeltmööda. Kui eks kõik enamlevinud margid on head, igal omad head-vead.
Omas klassis sel ajal üks parimaid, sai kolga-jaanist põltsamaa poole mineva tee alust kokku aetud pea aasta aega. Väga lollikindel masin.
Hammi teerullid olid aastaid tagasi väga popid masinad, iga rullimehe unistus
Ei tea kuidas nüüd lood?
Muidugi Bomagi rulliga sai käidud tulest ja veest läbi, pinnas tihendas ennast ise kui Bomagiga lähenesid. Meil Aspis oli Bomagi 13t pinnaserull kasutusel, vat on kõva masin. Üks väheseid rulle millega kinnijäänud poolhaakeid võisid julgelt välja tirida. Oi siis oli rullimees ka hea olla, iga väljatõmbamine tõi ühe õlle. 
Doosani ekskavaatorid on ennast igati õigustanud, aga kui palju sõitmist juhtus olema siis kobelco oli parem, ei läinud õli keema ja astus kiiremini edasi.
Põdramaa absoluutne lemmik... eks seda ka asja eest
Seda pildiseeriat võiksin oma kogust jätkata veel pikalt kuid eks elu võib tuua miskit uut ja huvitavat, masinad vahelduvad vastavalt tööle ning iga tööjaoks on oma masin. Kui kivi kraapimisest villand saab tulen heameelega tagasi liiva ja turvast tuhnima. Seniks eestis teen kaevetöid JUMZiga. See kah väljamaa värk ikkagi
Esimesena ja absoluutse lemmikuna siis muidugi JCB 4CX. Sellega töötasin siis kui eestis veel teid ehitasin. Oli neid mitmeid, üks paar aastat vana, teine täitsa tutikas

Miks minu lemmik? Laadur-ekskavaatoriga on haltuurasid jalaga segada, eks ikka sellepärast

Teisele kohale asetaksin Volvo A30 dumperi. Sellega sai Olkiluoto tuumajaama jäätmematmis tunnelist kive välja veetud... ja kive oli palju

Hea juhtida, võimekas mootor ja pommikindel tehnika andsid kokku ideaalilähedase koosluse. Eks täisgaasiga 5km jutti 11.5% mäest üles kütta kurnab lõpuks ka kõige tugevama mootori ära, niisiis minev kaup oli turbod(mille tööiga tava kasutuse juures oli ca 6000h) ning muidugi mootorid ise. Küll põlesid lõpuks kolvid(seda küll olematu hoolduse pärast, filtrid tolmu täis, peale lõhkamist tunnelis igasugust sodi õhus) ning minu masinal lasti keps välja. Aga töö tegemiseks väga ok masin. Raskemal maastikul saab kõik kolm silda lukku panna, mägedes toimib mootori ja kastipidur väga efektiivselt(12% peal masina enda pidureid oli vaja ainult täiskoormaga laskudes) Peale võttis ca 30-40t,olenevalt materjalist.
Eelnev pilt juhatas sisse siis minu pingerea kolmanda masina, milleks siis CAT-laadur...
Tööd teinud vähe sellega kuid masin ise väga viis. Rool on nagu suurematel laaduritel ikka, pool pööret, säästab tohutult energiat. Mõnedel keskliigendiga laaduritel (nt volvo) on lisavarustuses sammuti lisaks roolile nö joystick juhtimine aga see pole päris see)
Jõudu jagus iga töö jaoks ning ülevaade toimuvast oli olemas. Pimedaid nurki ei jäänud.
Edasi? Hea küsimus. Eraldi enam välja tooma midagi ei hakka, volvo laadurid ja ekskavaatorid on isiklikult väga meeltmööda. Kui eks kõik enamlevinud margid on head, igal omad head-vead.
Omas klassis sel ajal üks parimaid, sai kolga-jaanist põltsamaa poole mineva tee alust kokku aetud pea aasta aega. Väga lollikindel masin.
Hammi teerullid olid aastaid tagasi väga popid masinad, iga rullimehe unistus



Doosani ekskavaatorid on ennast igati õigustanud, aga kui palju sõitmist juhtus olema siis kobelco oli parem, ei läinud õli keema ja astus kiiremini edasi.

Põdramaa absoluutne lemmik... eks seda ka asja eest

Seda pildiseeriat võiksin oma kogust jätkata veel pikalt kuid eks elu võib tuua miskit uut ja huvitavat, masinad vahelduvad vastavalt tööle ning iga tööjaoks on oma masin. Kui kivi kraapimisest villand saab tulen heameelega tagasi liiva ja turvast tuhnima. Seniks eestis teen kaevetöid JUMZiga. See kah väljamaa värk ikkagi

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB