04-11-2012, 19:55 PM
(04-11-2012, 19:38 PM)MeelisV Kirjutas: meil kah tööl pea igapäevaselt meestel laagrid näpusOlen oma veepumba mähiseid 2 korda läbi küpsetanud kuna määrdeta laagrid roostes ja kinni kiilunud.Poest uus laager kaaned maha ja määret täis.
90+% on SKF ja kasutusala on enamasti el. mootorid.
kuiv või määret täis ? ei tea kasutame 2 poolt kinniseid laagreid ja just el.mootoritele sobiva lõtkuga.
peale laagri vahetust nn. garantiilisi töid tuleb ette ehk 1/200+
ja võimalik et ka siis on olnud tegu väikese veaga montaazil vms.
laager võib ju määret täis olla aga ... kui see läheb kuumaks mngil põhjusel olenevalt asukohast võib kõrgem temp. olla normaalne
siis jookseb sellest määrdest välja õli ja alles jääb mingi seep.
ehk kokkuvõtteks minul pole SKF laagritele, mida sobib kasutada el mootorites, s.t. nt "6200" ja "6300" seeria laagrid siis 2Z-C3 märgistusega, mitte midagi ette heita.
ehk igas kohas tuleb kasutada õiget laagrit s.t. mõõt pole ainuke määraja ja paigaldus tuleb teha õigete vahendite ja võtetega.
tänapäevased el. mootorid on ju enamuses kõik mitte määritavad
ja meil käivad need seadmetes enamasti 12...24h ööpäevas ja igapäevaselt s.t. on ka süsteeme kus mootor käib 24/7.
laagri vahetuse vajadus (ennetavalt) tuleb ette hääle järgi ehk iga 3...4 aasta tagant.
lugedes need töötunnid kokku ja korrutades pöörete arvuga arvan, et on hea tulemus.
kui laager kiirelt rikneb on tegu temale valede keskkonna tingimustega, ettenähtud koormuse ületamisega, valesti paigaldatud, vigastus, vms.
mõnikord aitab õigema laagri valimine teinekord on vaja vaadata üle seadme konstruktsioon mis võib laagrisse tekitada nt. pingeid vms.