12-11-2012, 19:53 PM
(12-11-2012, 19:01 PM)Mahno Kirjutas: Kui auto käima paned ja natuke sõidad peaks need klotsikesed sealt trumli küljest kenasti ära tulema. Nad ei tohiks nimelt seal sees ringi käima mahtuda
Nende trumlite suurem mure on see, et nad oksüdeeruvad südamiku külge kinni ja sealt nende lahti meelitamine pole enam niisama lihtne. Kui pidurid võtavad, siis üks võimalus on masin pukkide peal käima panna, käik sisse ja "sõita". Siis teha "äkkpidurdus". Rattapoldid ja trumli kinnituspoldid peavad muidugi eemaldatud olema.
Kui pidurid ei võta, siis tuleb koputada (läbi puuklotsi), leotada õliga ja olla kannatlik. Alternatiiv on vaadata poest uute hinda. Kui see on vastuvõetav ja vanad trumlid pole nagunii esimeses nooruses, siis ära lõhkumine võib ka täitsa mõistlik plaan olla. Kui ei tee ise, vaid lased töökojas teha, siis ei olegi muud kui võrrelda trumli hinda töötunni hinnaga ja vaadata mispidi kasulikum on.
Uute trumlitega peaks kaasas käima ka uued klotsid (või uued katted), valmis tuleb olla ka uute pidurisilindrite ostmiseks. Üle vaadata torud ja voolikud, vajadusel vahetada. Silla keskel olev kolmik ei kannata ka tugevat vägivalda ja võib osanduda. Kindlasti peale suurt tööd uus pidurivedelik sisse. Vene Neevad jms jamps ei tasu sisse kallamist, ziguli süsteem sööb kenasti DOTi, aga erinevalt neevast DOT ei ole nii agressiivne, ei põhjusta selles mahus korrosiooni jne. Kui tegemist on tänavasõidu autoga, siis tasub eelistada kas "Sdelano v sssr" või lääne pool tehtud varuosi. Vene praeguse aja varuosad on üks suur loterii ja õnneloos, eriti mis puutub kummitooteid.
Pidurivedeliku ett nähtud kasutusiga on 2 aastat.
Mõni vanem mees võib soovitada BSK sisse kallamist, et määrib ja on umbe hää. BSK-l on kaks suurt viga: tal on madal keemistemperatuur mis tähendab raske jalaga järjestikpidurdamisel pidurite kadumise ohtu ja talvel läheb ta paksuks ja pidurid väga tihkeks.
Tere!
Pidasin vajalikuks ka paar sõna sekka öelda,meenutasin siinkohal oma automehe "lapsepõlve",just seda aega,kui sai sõidetud VAZ-idega.
Täiesti nõus,trumlid sain minagi nii maha,et auto ratas õhku ja siis käik sisse ja äkkpidurdus.Tulid lahti küll.Probleem võib muidugi tekkida siis,kui auto on Vabadusõja lõpust saati seisnud.Siis probleem selles,et silindrid võivad ka kinni olla.
Aga BSK-t.No see keemistemperatuur.See pole eesti oludes tõsiseltvõetav probleem.Jah,kusagil lõunas ja mägiteedel,siis küll.Samas on see pisut sweotud ka sõidutehnikaga,õieti selle mitteomamisega.Ja külmakindlus.85 aasta talv oli väga külm.Lõuna-Eestis,kus tollal elasin polnud siis haruldased ka -35 kraadised pakased.Sama ka 87 aastal.Minu M-403 ei sõitnud siis-küll ta käivitus-aga see oli maru külm.Aga vahel ikka sõitsin ka.Aga selles masinas oligi süsteemis BSK.Kasutasin siis kadunud vanamehe 03-me.Selleski sama pidurivedelik ja küll ei mäleta,et ära oleks hangunud...
Lugupidamisega,
Flanagan