22-11-2012, 13:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-11-2012, 13:14 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(22-11-2012, 12:37 PM)Basilio Kirjutas: Kui jutt läheb laenutusele, kisub minu mõte millegipärast Ramirendi tööriistadele. Kui akude seisukord hakkab samamoodi teadmata suurus olema, siis saab laenutus olema nagu vene rulett. Võid sõita 150km teise linna, aga võid ka samasse linnaserva kooleda. Bensuautol saad kahtluse korral väikese kanku pagassi visata, mis vähemalt lähima jaamani aitab. Mida särtzmobiiliga teha? Tassid lisaakut kaasas? Või seisad, kõrvad lontis, puksiirköiega tee ääres ja ootad, et kellelgi süda haledaks läheks?
Tehniline lahendus oleks ehk igale akupakile mõõdik külge panna, mis näitaks palju viimasel laadimisel särtsu sisse mahtus ja millal see toimus. Ega kõik sinna pidama jää, aga mingi pildi annaks. Kuhu ikka lusikaga pandud on, ei sealt kulbiga võtta ole. See tekitab aga jälle probleemi, et enne laadimist peaks aku täielikult tühjaks laadima. Või saan ma millestki valesti aru?
Sa kirjeldada insenertehnilist probleemi: kuidas tagada apa kvaliteet kliendile? Lahendused on olemas, kuid selle viimase üheksa (tõrkekindlus on üks keerukas teema ning usaldusväärsuse %) tagamine on üks maru kallis tegevus.
Lahendusi on mitmeid, kuid kõik eeldavad oluliselt laiemat kokkulepet toimimiseks, kui mingi ELMO.
Mõõdikud, seisundihindamine, kvaliteedikontroll - see on süsteemi sisemine arhitektuur ja kokkulepete küsimus
(22-11-2012, 12:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:(22-11-2012, 10:46 AM)v6sa Kirjutas: Ülalmainit pegoo kütusekulu ei ole 4 l sajale külmas ja märjas ega sügavas lumes.Võsa, võib täiesti sõita! On ju meil ühe väga väikese ja ülikerge 44kW autoga siiski vast Eestis suurimad kogemused just sellistes rasketes oludes väikeautoga sõitmises ja usu, kõik Talverallide radade tegemised on Sitika kulu komakoha täpsusega välja arvutatud. Kõige kõrgem oli see juubeliralli rada tehes ringil Elva-Värska, kui olime autos neljakesti!!! Siis tõusis kulu ulmelise 7,6 liitrini. Kui sõitsime kahekesti, oli see 6,68. Aga kes käis, see mäletab, mis rada ja mis tingimustes. Kusjuures oli siis Sitikas läbinud juba 180 000 km ehk ront.
Võrrelge võrreldavaid asju!
See 6,6 l/100km on 1134 cm3/44kW ja 800kg omakaaluga, kitsaste 155/70R13 rehvidega prantsuse autokesele väga ekstreemsetes tingimustes igati normaalne tulemus. Sama rada sõita suvel, tuleb keskmine 5-5,5 vahele. Maanteel sai vanasti hakkama alla 5 sajale aga siis tuli sõita ka väikeauto kombel, mis on ikkagi kordi sportlikum, kui elektriautoga.
Ökonoomsus tuleb väikeautol kolmest asjast: kitsad ja väikesed uued rehvid plekkvelgedel, kerge omakaal ja "täpselt õige" võimsusega mootori/kasti koostöö. Nendest rahaline ökonoomsus lisaks just esimesest tingimusest: rehvide enda hind on olematu ja massi, mida tuleb auto liigutamiseks ringi ajada, on ka palju vähem, kui sittade valudega raskete, laiade ja suurte rehvidega. Pluss palju väiksem bveeretakistus ni iasfaldil kui just kruusal/lumes sõites.
Midagi nii idiootset, kui datsuni pardiauto 205/55 R 16 veljed/rehvid annab ökonoomsust otsides üldse välja mõelda! Ainult sinna lollidesse neegriratastesse läheb ilmatu hulk energiat ja teine tohutu hulk RAHA läheb nende soetamiseks ja/või rehvivahetuseks.
Ehe näide täpselt samadest ja kõige odavamatest rehvidest, mida ka mina kasutan (ja töötavad väga hästi!!!): Oscarrehvidest Wanli Winter Challenger naastud. Minu ja ka selle auto: http://www.auto24.ee/used/1070473 , rehvi hind 37 EUR7tk. Datsunile 57 EUR/tk. Nelja talveka peale vahe 80 EUR! Lisame vahetuse esimeselt ette juhtunud saidilt http://www.rehvidpluss.com/EST/sisu/REHVIVAHETUS/ , 13 plekk 20 EUR, 16 valu 26 EUR. Ainult talverehvide soetamise ja alla vahetamise pealt vahe 86 EUR! See on 55-60 liitrit bensiini mis teeb reaalselt ökonoomse väikeauto jaoks 1,5 paagitäit ehk umbes 1000-1200 km läbisõitu lõdvalt ja "koonerdamata" !!! Võid ka nii võtta: ainult talvekate pealt hoiad kokku väikeauto ühe kuu liisingumakse...
Et võrdlus oleks aus, panen ka suverehvid, mis mul on samast kohast ostetud Yokohama A.Drive'd(kvaliteet-tootja): ökorehv 41.12 tk ehk jooks 165 EUR, datsunile 76.90 tk ehk jooks 308 EUR. Vahe 143 + 6 EUR mis teeb lisaks 100 liitrit bensiini isegi kesk-euroopa hindades!
Millise autoga on tegelikult odavam, ja seda kordades odavam, sõita????
Üldiselt olen nõus, kuid küsin sedapidi: mis on Sinu kirjeldet masina maanteekulu tootja lubaduse alusel?
Sest elektriautode kriitikud (iseenesest õigesti) vaenavad väikest läbisõitu ekstreemoludes ja võrdlevad seda SPM maanteekuluga tootja andmetest... Need on saavutatavad, kuid see nõuab pingutamist.
Tänane mootoritehnoloogia lubab kenasti saavutada reaalse kütusekulu 5 kanti. Aga üritage paagitäie keskmist saada 4 kanti, kuigi maanteel on paljudele täna lubatud 4,x... Ei taha õnnestuda. Aga vahe sajale kilumeetrile on üle ühe uue rubla... Korrutage see oma aastase läbisõiduga.
Jah, ökonoomitamine on võimalik, kuid eeldab panustamist (ennetav sõidustiil, optimaalsete pöörete/kiiruse hoidmine, auto väga hea tehniline seisukord). Mida keskmine autokasutaja ei vaevu tegema. Ning meie pere jaoks ei ole Pegott107 küll kuidagi mõistlik asi...
Mina ei ole praeguste elektriautode fänn, kuid mulle meeldib elektrimootori karakteristika ja elektri ülekande lihtsus-kergus. Nagu öeldakse - on potentsiaali, kuid vajab veel arendamist
Ning tavaautost elektrivitseerimiseks SPMseotud kola eemaldamine ja elektrifitseerimiseks vajaliku sisseviskamine ei ole mõistlik viis elektriautot teha!
Kui ma nii vaene ei oleks, siis mina täitsa hangiks nisSanki märki kandva elektrikäru.