02-12-2012, 02:44 AM
(01-12-2012, 23:04 PM)MAZ Kirjutas: See Copy paste niisama lihtsalt ei toiminud. Kui Stalini aegsed asjad(mis nad ka poleks) on küll igasugu saksa ja ameerika asjade, peaaegu 1:1 analoogid. Siis hilisemas toodangus juba enam sellist varianti nii lihtsalt kasutada ei saanud(kuigi tehti ikka), põhjus selles,et igasugu patentide puhul kehtisid ka siis kokkulepped(rahvusvahelised). Reeglina said vanu patente kasutada teised,kui nende kasutusõigused ära ostsid ja patendi omanikul (suurkorporatsioonil) polnud nende vastu enam huvi,sest oma kasulikkuse olid nad ära teeninud. Oli olemas ka mingid kokkulepped patentide kasutamise osas Nõukogude liidu ja Ameerika ühendriikide vahel. Aga pole mina seda lepingut siiani suutnud leida, ehk kusagil Ameerika kongressi rahvus arhiivis olemas. Aga no, kes siin riigis elavatest sinna füüsiliselt ligi pääseb
Pigem, hiljem puudus kopeerimises nii otsene võimalus. Nõukogude Liidu "esimeste viisaastatakute" ning lend-leasi ja reparatsioonidega ülesehitatud tootmisvõimalused jäid kaasaegsest lääne tehnoloogiast maha. Probleem ju ei ole konstruktsioonis, neid saab osta, saab varastada, saab lõpuks ise teha. Probleem on tootmises.
Sa ei saa midagi kopeerida kui ise ei ole tasemel. Keegi ei saa kopeerida olümpia medalisti võidusõitu kui ise ei ole vormis...
Samas, toimus ka patentide ostmine, ka koos seadmetega. Väga hea raamat on olemas vene keeles VAZide loomisest, kuidas osteti patendid 2105-06-07-08-09 Ladade jaoks, samuti on teada KAMAZi ehitamise lugu jne...
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.