GAZ m20 Pobeda 1948
#17

Hulga aega on eelmisest postitusest mõõdas. Vahepeal on Pobeda saanud endale kuiva koha kuuris, kus paremaid aegu oodata. Midagi suurt muutunud ei ole, vaikselt olen puhastanud ja kruntinud mootori külge kinnituvaid detaile. Mõned vajalikud osad on ka riiulisse tekkinud, üks huvitavam osa on numbrituli.

[Pilt: orig_27647687_MenY.jpg]
Ostsin selle tule kunagi K tähega klaasi pärast. Esialgu pidasin punast triipu kellegi omaloominguks. Kuna kõik kruvid on üle värvitud arvasin, et see ei ole originaal värv. Hiljem hakkasin asja lähemalt uurima ja poleerisin ta üle. Selgus, et tegu täiesti originaal tükiga ainult tugevasti mõlkis. Tulesid tootis mingi tehas (K märgiga), kes korpused mustaks värvis ja ilusate tsingitud poltidega kokku keeras. Klaaside vahele pandi korgist tihend ja enne paigaldamist keerati klaas pruuni kaitsvasse paberisse. Pobeda tehases võeti see tuli, lasti üle punase krundiga ja seejärel värviti auto värvi. Keegi enam tuld lahti kruvima ei hakanud, klaasidelt eemaldati paber ja kruvid jäidki korpusega ühte värvi.
K-tähega numbritule klaas on 1cm uuemast kitsam, seega on ka tulekorpuses olev ava väiksem. Tule korpuse kinnitus kõrvad on paksemad kui uuematel ja ilma tugevdus valtsideta. Samasugused paksud kõrvad on veel ka 51aastal aga sisselõigetega uuema piduritule klaasi kinnituse jaoks. Uuem klaasi kinnitus on kolmnurkne, vanemal sirge plekk. Piduritule klaasi kruvid on süvendis, uuemal see süvend puudub ja ka kruvid on erinevad. Nagu enamusel Pobeda tükkidel on vanematel kõik valtsid järsema servaga ja sügavamad. Huvitavalt paksud on ka kinnitus mutrid ja 11 mm võtme jaoks.
Tõenäoliselt on olnud igal elektriosal, ka tuledel kusagil valmistamis aasta ja kuu aga seda ei ole kahjuks leidnud. Seega tule aastat ei tea aga ilmselt 48-49.

Esimesed Pobedad olid ilma soojenduseta, selgus, et ka minu Pobeda. Soojendusradiaatori avad läbi tulemüüri on ise raiutud ja armatuurlaua all puuduvad torud, mis aknale õhku suunavad. Kuurist leidsin üles ka ilma õhu avadetta aknaraamid.

[Pilt: orig_27647677_iqXo.jpg]

Kuurist aknaraame otsides leidsin ka originaalse pakiruumi luugi. Eelmine omanik ütles,et ei mäleta, kust ta selle luugi sai, seetõttu ei hakanud seda luuki lähemalt uurima ja tõstsin kuuri. Nüüd hakkasin seda ligemalt uurima ja värvikihte eemaldades ootas meeldiv üllatus minu auto originaalse värvi näol. Luuk on kunagi kergelt pihta saanud aga üldine seisukord on hea.
[Pilt: orig_27647679_NMDH.jpg]

Ka stange kihvad on sellel autol uuematest erinevad. Minul on olemas esimesed nukras seisus kihvad. Vanem kihv on natuke teise kujuga, ülevalt natuke laiem ja sügavamate valtsidega. Küljelt vaadates on vanemal sisselõige.
Pildil vasakul vanem kihv.

[Pilt: orig_27647681_0Nas.jpg]

[Pilt: orig_27647683_aXBk.jpg]

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 14-09-2010, 19:44 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: koterman - 15-09-2010, 13:09 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: valdo - 15-09-2010, 14:54 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: pkuldsaar - 15-09-2010, 17:37 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 15-09-2010, 19:20 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 16-09-2010, 21:40 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: denis23 - 16-09-2010, 22:50 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: sm.Poljakov - 18-09-2010, 09:21 AM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 25-09-2010, 12:48 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: pkuldsaar - 25-09-2010, 14:58 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 25-09-2010, 15:21 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 27-09-2010, 19:12 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 02-12-2010, 21:45 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: näkisepp - 19-03-2012, 12:22 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: denis23 - 19-03-2012, 19:04 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: moskiito - 20-03-2012, 08:57 AM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 05-01-2013, 23:07 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: kopamees1 - 10-01-2013, 21:18 PM
RE: GAZ m20 Pobeda 1948 - Autor: MaxL - 23-03-2014, 10:46 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne