09-01-2013, 14:04 PM
Äkki saaks üle sellest müüdist kaasiku suurest kandevõimest. Ma saan aru, et vene ajal tehtud asjad on igaks juhuks meeletu tugevusvaruga, aga oma tühikaalu suudavad kanda enamus veoautosid. See, et "kavalad eestlased" on N2 kategooria veokid registreerinud B-kategooria lubade tõttu mitte tehasest tulnud, vaid meil legaalse 3500 kg miinus tühimass kandevõimele, on tavaline rehepaplus.
Samas teema on intrigeeriv ka mulle - kaasiku ninal ja kõhu all on igaugusteks aretusteks ruumi laialt. Ning toorikuid liigub praegu ahvatlevalt odava hinnaga...
MB veoautomootorid on madalapöördelised. Teemas mainitud OM314 teeb väidetavalt 2800 rpm. Kuna kaasiku peaülekanne on aeglane, võiks ka MB sõiduautodiisel üsna kenasti hakkama saada. Ning R6 moto võiks ninale ära ka mahtuda... OM603 oma 80 kW on võimeline tegema 5200 ja kestab täitsa kenasti ka 4000 peal.
ARK ilmselt ei vaata hea pilguga käigukasti vahetamisele - seisupiduri ümberehitus on kahtlane teema. Mistõttu originaalkasti peab säilitama. Ning kaks kasti järjest vist ei mahu enne tugilaagrit ära. Või mahuks?
Kuigi ma ei välistaks teoreetilist võimalust viia seisupidur silla külge trossajamiga... Tõsi, sellise ümberehituse peab läbi arutama tehnoeksperdiga.
Siis saaks kasutada ka kiirendava ülekandega manuaalkaste, mis teevad koormata maanteesõidu vaiksemaks-mugavamaks-ökonoomsemaks.
Mina valiks küll automaadi - säästab tehnikat juhi lolluse/hoolimatuse eest. Diiselmootori toores vääne suudab palju paha teha.
Samas teema on intrigeeriv ka mulle - kaasiku ninal ja kõhu all on igaugusteks aretusteks ruumi laialt. Ning toorikuid liigub praegu ahvatlevalt odava hinnaga...

MB veoautomootorid on madalapöördelised. Teemas mainitud OM314 teeb väidetavalt 2800 rpm. Kuna kaasiku peaülekanne on aeglane, võiks ka MB sõiduautodiisel üsna kenasti hakkama saada. Ning R6 moto võiks ninale ära ka mahtuda... OM603 oma 80 kW on võimeline tegema 5200 ja kestab täitsa kenasti ka 4000 peal.
ARK ilmselt ei vaata hea pilguga käigukasti vahetamisele - seisupiduri ümberehitus on kahtlane teema. Mistõttu originaalkasti peab säilitama. Ning kaks kasti järjest vist ei mahu enne tugilaagrit ära. Või mahuks?
Kuigi ma ei välistaks teoreetilist võimalust viia seisupidur silla külge trossajamiga... Tõsi, sellise ümberehituse peab läbi arutama tehnoeksperdiga.
Siis saaks kasutada ka kiirendava ülekandega manuaalkaste, mis teevad koormata maanteesõidu vaiksemaks-mugavamaks-ökonoomsemaks.
Mina valiks küll automaadi - säästab tehnikat juhi lolluse/hoolimatuse eest. Diiselmootori toores vääne suudab palju paha teha.