09-01-2013, 14:44 PM
Pole sellist tööd ise teinud, ega ka pealt näinud, aga mõningad mõtted on.
Gaz 53-e mootori pöörded on 70-ga sõites umbes 2800. MTZ mootor ei ole mõeldud isegi selliste pööretega töötama, järelikult on 70-ga sõites pöörded juba lõhki, ammugi veel siis, kui "sada jookseb vabalt välja". Kiiremat reduktorit nõukogude ajal ei olnud (mingist BTR-i omast on juttu olnud, aga mis või kust, ei tea). Mingi aeg toodeti gaz-e ka kuuesilindrilise õhkjahutusega diiselmootoriga ГАЗ-542, mille maksimaalpöörded olid 2800, maksimaalne pöördemoment saadi 1600-1800 pöörde korral. Loogiline oleks, et tavaliikumiskiirus olekski siis sinna vahemikku, aga selleks pidi masinal olema palju kiirem reduktor. Kas ka oli nii ja kas seda on võimalik hankida, pole aimugi.
Mingi lääne mootor? Sama häda tuleb. Mootorid hakkavad tööle maksimaalsel pöörlemiskiirusel, või üle selle. Volvo F6-ega sõidu ajast on umbestäpselt ähmaselt meeles, et 80-ga sõites olid pöörded 2500 ümber.
Kui kiire reduktori jaht ei õnnestu, oleks valikuvõimalus ka "lääne tagasild". Valides õlipiduriga silla, on ka käsipiduri probleem poolenisti lahendatud. Ainult, et sinna rummu otsa ei sünni jällegi vene masina rattad. Suur ratas on 22,5 tolli, teised liialt väiksed. Kaks tagavararatast peaks siis kaasas olema. Ja mida ekspert sellest üldse arvaks?
Gaz 53-e mootori pöörded on 70-ga sõites umbes 2800. MTZ mootor ei ole mõeldud isegi selliste pööretega töötama, järelikult on 70-ga sõites pöörded juba lõhki, ammugi veel siis, kui "sada jookseb vabalt välja". Kiiremat reduktorit nõukogude ajal ei olnud (mingist BTR-i omast on juttu olnud, aga mis või kust, ei tea). Mingi aeg toodeti gaz-e ka kuuesilindrilise õhkjahutusega diiselmootoriga ГАЗ-542, mille maksimaalpöörded olid 2800, maksimaalne pöördemoment saadi 1600-1800 pöörde korral. Loogiline oleks, et tavaliikumiskiirus olekski siis sinna vahemikku, aga selleks pidi masinal olema palju kiirem reduktor. Kas ka oli nii ja kas seda on võimalik hankida, pole aimugi.
Mingi lääne mootor? Sama häda tuleb. Mootorid hakkavad tööle maksimaalsel pöörlemiskiirusel, või üle selle. Volvo F6-ega sõidu ajast on umbestäpselt ähmaselt meeles, et 80-ga sõites olid pöörded 2500 ümber.
Kui kiire reduktori jaht ei õnnestu, oleks valikuvõimalus ka "lääne tagasild". Valides õlipiduriga silla, on ka käsipiduri probleem poolenisti lahendatud. Ainult, et sinna rummu otsa ei sünni jällegi vene masina rattad. Suur ratas on 22,5 tolli, teised liialt väiksed. Kaks tagavararatast peaks siis kaasas olema. Ja mida ekspert sellest üldse arvaks?
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.