10-01-2013, 11:07 AM
Pliibensiin on ettenähtud kasutamiseks just püstklappidega mootorites ja eeskätt määrib plii seal klappide juhtpukse, mis pliita bensiini kasutamisel jäävad kuivale ja kuluvad kiiremini.
See on õige küll, et tänapäevase "äkilisema" bensiini kasutamisel, millel põlemiskiirus suht aeglane, tasuks süüdet vähe varasemaks keerata.
Ent ma isiklikult arvan, et peamine süü klapi põlemisel on selles, et peale 4-5 aasta tagust klappide tegemist on klapi paisumispilu kahanenud olematuks seoses klapitaldriku ja klapipesa kulumise ja sissesobitumise tõttu. Kui vahe ära kaob, siis käib juba elus tuli juba klapitaldriku serva ja klapipesa vahelt läbi ja põletabki serva ära.
Klappe reguleerides, mis püstklappidega mootoril mõnel juhul ligipääsu tõttu üsna tülikas, soovitan juba eos jätta paisumisvahe suuremaks. Las nad vähe tiksuvad rohkem aga on vähemalt pikemaajaliselt ohutum.
See on õige küll, et tänapäevase "äkilisema" bensiini kasutamisel, millel põlemiskiirus suht aeglane, tasuks süüdet vähe varasemaks keerata.
Ent ma isiklikult arvan, et peamine süü klapi põlemisel on selles, et peale 4-5 aasta tagust klappide tegemist on klapi paisumispilu kahanenud olematuks seoses klapitaldriku ja klapipesa kulumise ja sissesobitumise tõttu. Kui vahe ära kaob, siis käib juba elus tuli juba klapitaldriku serva ja klapipesa vahelt läbi ja põletabki serva ära.
Klappe reguleerides, mis püstklappidega mootoril mõnel juhul ligipääsu tõttu üsna tülikas, soovitan juba eos jätta paisumisvahe suuremaks. Las nad vähe tiksuvad rohkem aga on vähemalt pikemaajaliselt ohutum.