11-01-2013, 11:08 AM
(10-01-2013, 14:39 PM)2715 Kirjutas:(09-01-2013, 14:51 PM)Romka Kirjutas: Ise ka mõelnud just w124 Mercedese mootoreid. R6 ja vast ka R5 oma 66kw-ga, miks ka mitte R4? Need mehhaaniliste pumpadega ja elektroonika- ja turbovabad (olen alati öelnud, et turbo on mootoril selleks, et sa teda remontida saaks! )
Aga kuidas neid Gazi käigukasti otsa pookida - vot see on juba keeruline teema.
Ma arvan et sobiks ka teised nõrgemad sõiduautodiislid.
Vaevalt, et tavalises korras (kehva ilmaga lonkav, kõik küünlad erivärvi, võibolla nukkvõlli nukad juba tehasepoolt valedes kohtades jne) kuidagi töötav Gazi mootor lubatud 85kw välja toodab. Ma muidugi ei kujuta ette, mis jõud avalduvad sealt bensumootorist madalatel pööretel aga reaalselt on selline Gaz võimeline täiesti vabalt sõitma tühikäigust natuke kõrgemate pööretega. Kõik 90 kraadi kurvid saab sõita hooga neljanda käiguga või peaaegu maha pidurdamisel kolmandaga. Tagurdamised saab kõik tehtud tühikäigul tiksudes. Kas tõesti on see orignaalmootor nii sitke vedamisega või siiski ei vajatagi liikumiseks nii suuri kilovatte?
Max kiirusest 60-70 oleks kah küllalt, nagunii ainult linnasõidud.
Ega sel Gazi enda mootoril mittemidagi olulist viga pole - töötab ilma sekkumiseta aastaid, andestab tema unarusse jätmise, käivitub ja töötab ikka edasi, ainult et see meeletu bensukulu...
No sellise mootoriga pole see auto küll sõidetav.
Kujutab keegi ette et selline auto peaks sõitma läbi Ööbikuoru näiteks koormaga?
Samuti piisab kui tagarattad vajuvad 5cm muru sisse ja see auto ei liigu sealt enam kuhugi enne kui koorem maas.
Olgugi et 53 mootoris ei pruugi neid kw kõiki alles olla on seal alles 4,3l töömahtu, mis annab talle avatud seguklapiga seal 1500 pöörde peal päris arvestatava momendi millega sealt välja ronida ja mida sel 2,5l diislil mitte kuskilt ei tule ja seega võid seal ka selle siduri maha põletada täispööretega üritades aga see auto jääb sinnapaika.
Sama asi on ka turbomootoriga, kus küll võib olla selline moment aga see on seal 3000 pöörde kandis ja seega et sealt liikumasaamist üritada peab neil pööretel sidurit libistama poole pikema maa kui peaks 53 mootoriga ja see jõud muutub soojuseks mis lõpeb siduri mahapõlemisega.
Pealegi kas sel miljoni lähedale sõitnud Mersu mootoril on need 66 kw veel alles?
Lõpetuseks, oletades et see diisel võtab 20/100 ja bensukas võtab 30/100 siis 10x1,20=12 eur mis on võit 100km pealt ja km pealt 12 senti.
Seega et ümberehitust tasa teha oletades, et see õnnestub 600 euroga teostada(mis on ilmselgelt võimatu) peaks kulude nulli samiseks sõitma
selle autoga maha 5000 km mida mõne jaoks pole palju, kuid minu isiklik veokas sõidab seda ülevaatuse lehtede järgi 3 aastat ja seega pole see piisav motivatsioon sellise teo jaoks ja pealegi ei saa selle 600 eest heas korras sobivat mootorit ja pabereid korda ja reaalne oleks 1000-1500, mis teeb tasuvuseks juba 12500 km.
nende väidete juurde, et auto selle või teise mootoriga liikuda ei jõua oleks tore tuua välja numbrilised ehk graafikulised väited kW-dest ja pöördemomendist
(10-01-2013, 21:44 PM)v6sa Kirjutas: Tuletame vahepeal meelde, milline "jõujaam" seal kapoti all tehasest lahkudes oli:
võimsus - 86,4 kW@3200 p/min;
max pöördemoment - 290 Nm pööretevahemikus 2000...2500;
litraaž - 4,75;
mass - 250 kg;
masskoos siduri ja käigukastiga - 335 kg.
Ehk numbrite valguses üks väga hädine asi tänase mõõdupuu järgi. Ainsaks eeliseks on madal surveaste (6,7), mille tõttu peaks suutma põletada kõike, mis karburaatoris lenduma ja sädemest süttima nõus on.
Igasuguste traktoridiislite peamsieks takistuseks saab peaülekanne, mille tõttu jääb kiirus madalaks (või lähevad mootori pöörded üles). Sõiduautodiislid teevad rohkem pöördeid, mistõttu vähemalt tühi kaasik peaks küll kenasti liikluse rütmis püsima.
Ümberehituse äratasuvus on pigem kahtlane - tekkinud kütusesäästu sööb ümberehituse kulu. Kui aga asi võtta ette hobina, mis ei peagi end ära tasuma, on asjal jumet.
Nüüd on gaz parameetrid kirjas ja kui võrrelda asendusmootori parameetreid kw, nm ja rpm siis nende kattumisel ei tohiks olla erinevusi liikumises olgu siis üks 4+L bensiini ja teine nt. 2,5L diislit