11-01-2013, 13:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-01-2013, 13:14 PM ja muutjaks oli 2715.)
(10-01-2013, 21:44 PM)v6sa Kirjutas: Tuletame vahepeal meelde, milline "jõujaam" seal kapoti all tehasest lahkudes oli:
võimsus - 86,4 kW@3200 p/min;
max pöördemoment - 290 Nm pööretevahemikus 2000...2500;
litraaž - 4,75;
mass - 250 kg;
masskoos siduri ja käigukastiga - 335 kg.
Ehk numbrite valguses üks väga hädine asi tänase mõõdupuu järgi. Ainsaks eeliseks on madal surveaste (6,7), mille tõttu peaks suutma põletada kõike, mis karburaatoris lenduma ja sädemest süttima nõus on.
Igasuguste traktoridiislite peamsieks takistuseks saab peaülekanne, mille tõttu jääb kiirus madalaks (või lähevad mootori pöörded üles). Sõiduautodiislid teevad rohkem pöördeid, mistõttu vähemalt tühi kaasik peaks küll kenasti liikluse rütmis püsima.
Ümberehituse äratasuvus on pigem kahtlane - tekkinud kütusesäästu sööb ümberehituse kulu. Kui aga asi võtta ette hobina, mis ei peagi end ära tasuma, on asjal jumet.
Need andmed pole päris tõesed.
Näiteks töömaht on 4,25l mitte 4,75l. http://www.zmz.ru/eng/prod/51110
Pöördemomendi graafikut on mul pakkuda ainult krossiauto oma ja esimesest tõmbest kuid see annab mingi pildi kus on max arvud.
1700 peal on põhja vajutatud ja sealt on momendi graafik püstloodis üles läinud 220nm peale ja praktiliselt muutumatuna püsinud kuni 4200 pöördeni.
Võimsus on 114 hj 4300 pöörde juures.
See pole küll see mis tehas ette annab, kuid annab mingi pildi kasutatud mootori võimekusest.
Mõõdetud on Liguri juures pingis.
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
Kui ma eksin võtan oma sõnad tagasi.