11-01-2013, 17:56 PM
(11-01-2013, 13:08 PM)2715 Kirjutas: ...
Kui õnnestub leida selline 2,5l diisel, kus moment on 1500 pöörde juuras 220nm siis liigubki see asi täpselt sama moodi olgu see mootor kasvõi 1,2 liitrine.
Diislil on küll parem moment aga ma ei tahaks uskuda et niipalju et 2,5l diisel keerab sama kõvasti kui 4,2l bensukas.
...
Töömahu kontrollin üle, võis näpukas tulla küll. Andmed on pärit Mehhanisaatori käsiraamatust, mille kaasaegseks ka enamus ringiliikuvast tehnikast on...
Kusjuures ei olegi vahet. Moment on moment ehk see määrab "jõu". Pöörlemissagedus määrab vaid "kiiruse". Jõust ju traktorimootori puhul vajaka ei jää, kiirusest aga küll.
Aga MB mootorite pöördemoment jääb alla. Isegi 108 kW turbodiisli 267 Nm on vähem, kui tolel õnnetu bensukrematooriumi 290... Alles 130 kW laia kaanega OM606 suudab oma 330 Nm paremat pakkuda. Ning kaal on neil padadel kõigil 300 kilo alla.
Keegi võiks nüüd vahelduseks mõned veoautomootorite numbrid pritsida...
