11-01-2013, 19:31 PM
(11-01-2013, 18:14 PM)v6sa Kirjutas:(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas: ...
Pealegi kui me selle paraolümpia mootori sinna paneme 3,5 tonnist koormat vedama on see mootor õhtuks küps kah.
...
Millisel füüsikaseadusel see väide põhineb?
Tuletame meelde, et me lähtume alukestas veekaheksast, mille resurss kapremondini oli palju?
Kui moment on võrdne ja pöördeid piisavalt, kestab ja jaksab. Kui momenti ei piisa, siis ei jaksa ja sureb ülekoormuse tõttu kähku.
Miks te seda turbot kardate? See on üks üsna töökindel vidin, mis tahab vaid head õli (päris sigulli võid ei tohiks pakkuda), kuid vastutasuks annab mootorile hoopis asisema iseloomu.
Originaalmootori turbotamine on ilmselt võimalik (tehakse ju USAraualgi), kuid ilmselgelt ebaotstarbekas (kuigi sigahuvitav).
(11-01-2013, 18:08 PM)2715 Kirjutas: ...
Selleks ongi suurtel autodel suure mahuga aeglasekäigulised mootorid mis annavad selle jõu välja püsivalt päevast päeva ja kuust kuusse.
...
Kaasik ei ole suur auto Vaid maastikukõlblik käpik.
Suurte autode puhul on ka hooldevälbad kümentets tuhandetes ja esimene tõsisem remont tehakse miljoni paremal poolel. Et järgmised kaks juurde sõita. Aga see on kaasiku kontekstis kohatu võrdlus.
Seda läbisõitu oli 100000 ette nähtud muidu ja sinnani jõudsid vaid need, kes seda hoidsid ja normaalselt sõitsid.
Suva kolhoosniku käes pidasid nad vastu kuskil 70000 ringis.
Samas on tuttaval si..pütt, mis on juba 220000 sõitnud ja ei ilmuta veel remondivajadust.Eks siin mängib rolli ka õlide kvaliteedi tohutu paranemine.
Suurusest niipalju, et ta on ikkagi koormaga ametlikult 7,5t aga kui sinna 10 rummi toorest puud panna siis kindlasti vähemalt 8t ja see on ikkagi 3 sellist bussi mille veoks see mootor on tehtud.
Sõiduauto veoks kulub umbes 20kw püsivõimsust ja sellega see mootor kestab pikalt, kuid kui sealt pidevalt võtta see 80kw siis ta esiteks suitseb juba ja reostab mootoriõli tahmaga ära ja teiseks on erisurved laagritele ja temperatuurireziim piiri peal kui mitte üle.
Zmz liitrivõimsus tuleb 29 hj liitrile ja selle paraolümpia mootoril 46 hj liitrile.
Rekka mootoril tuleb see kuskil 28 hj liitrile ja siis see mootor ka kestab.
Ilma turbota diislil jääb see kuhugi 27 juurde kui pole tegemist Mersuga.