14-01-2013, 10:19 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2013, 10:28 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(14-01-2013, 01:19 AM)marauder Kirjutas: ...
Ühesönaga kust leida kena eesti keelset russiraamatut?
Raamatukogust? Antikvariaadist? Foorumis tehnikakirjandust müüvalt tegelaselt?
Tegelikult on russ kui "etalontraktor" igas omaaegses traktoreid kirjeldavas raamatus sees. 52 ja 82 on üsna sarnased (teatavad parendused ja "parendused" välja arvatud).
Kurb tõsiasi on ka see, et ilma vene keelt tönkamata on vene tehnikaga tegelemine üks keeruline ettevõtmine.
Kutsikaks kutsusid meie kandi mehed käivitusmootorit.
Autooli idealiseerimisest ei saa aru. Tegemist on üsna toore õliga. Miks peaks see parem olema, kui bensiiniga segus igale poole vahele ronima loodud õli? On muidugi õige, et nii hõredate mootorite tarvis võiks segu olla rammusam (õlisem) ja väga pikka meelitamist tahtva diiselmootori korral võib hinnalise õli arvelt säästmine pähe tulla küll.
Minu hübriidrussil oli alguses kah kutsikas. Müüja veel rõhutas, kui oluline on panna ikka õiget vene õli segusse... Minul käis see sama seguga, millega MFgi - 1:25 sama õliga, millega saagki (miskine poolsünt oli).
Ostes paagis olnud sodiga peksis küünla saasta täis teisel käivituskorral (u 45 sekundit töötamist). Kolm küünalt rikkusin ära enne, kui vahetasin paagisolnud käivitussegutaolise olluse välja oma segu vastu. NIng neljas küünal (õe Mazdalt profülaktilise vahetuse käigus maha keeratute soost) pidas kuni kutsika eemaldamiseni (tööaega vast paar tundi kokku, 4 paagitäit kütust).
Pigem on vene mootorite surmaks hooletud või teadmisteta omanikud, kes asjasse süüvimata pimesi "häid nõuandeid" järgivad. Lisame siia vene tehnika äärmiselt kõikuva valmistus- ja koostekvaliteedi ja saamegi järjekordse linnalegendi.