21-01-2013, 20:39 PM 
	
	
	(21-01-2013, 20:14 PM)phyl Kirjutas: ...
You get this extra driving force without increasing expenditure on fuel.
...
Huvitav, palju muutub kütusekulu, kui see "suurepärane" tehnikaleiutis torustikku ummistamast eemaldada?
Marketingilaualt paistab asi kena - paneme aga "kasutult" voolavad heitgaasid jälle tööle. Aga tegelikult on gaasivahetus üks väga täpne teadus ja hoolimata marketingijuntsude pingutustest, kehtib energia jäävuse seadus ka Scania "kompaundile".
Turboülelaadimine võib olla üsna erinevate seadmetega tehtud. Ning sõiduautoturbod, olgu või Audi kapoti alt, ei ole just need teravaimad pliiatsid karbis. Kuigi asja ajavad kenasti ära.
Ma usun, et mootori ülelaadimiseks loodud kahekojaline seade töötab optimaalselt just niimoodi: heitgaasid ajavad ringi kuuma ja külm ketas sunnib õhku sisselaskesse. Millegipärast auru või gaasivoolt töötavates mootorites ei kasutata sarnast tigu kuigi laialt... Ilmselt on siin muud põhjused, kui illuminaatide salanõu...
