22-01-2013, 17:29 PM
(22-01-2013, 16:17 PM)honkomees Kirjutas:(22-01-2013, 14:25 PM)v6sa Kirjutas: ... Lisaks on mägistarter meie tasasel maal ühekordne üritus - kui kohe ei partsata, siis teiseks ürituseks vinna mäe otsa tagasi...no pole ta meil nii tasane miskit, kui kuum vesi sees, veerema hakkab ja meil Haanjamaal mäest alla käima ei lähe - siis ei lähe ta ammugi miski starteriga ega käivitusmootoriga, mägistarter annab ikka hirmsad pöörded peale ja seda oma paarisajal meetrisel lõigul.
Vanasti seisid meil iga maja juures traktorid kõikse äkilisema mäe otsas, kes see viitsis käivitusmootoriga jamada kui lihtsamalt sai ...
Kui Haapsalus traktorit toomas käisin teadsid mehed rääkida, et vanasti seisid traktorid küüniotsas mäe peal nagu vormelid. Diagonaalis pargitud tähtsuse järgi - enimkasutatud masin eespool, aga nii, et teine mahtus mõõda sõitma.
Ise ka Haanjast, aga selle mägistarteriga peab ikkagi kindla rituaali läbi tegema, et käima saaks - küll on jäänud sussklapp lahti, küll aetud masin liiga kõrgele ja siis mäest alla kihutatud mootorit lõhkudes, kord läks võõra põkaga sõites meelest käsigaas peale panna, õnneks tuli paarkümmend meetrit enne jõge see pähe ja kõige tipuks T-40/ T-25 masinatel nagu vahepeal poob, kui hakkad käima laskma, korraks nõksatab ja siis jääb kinni (REEVERS).
Korralik aku ja korras mootor - peab minema igasuguse starteriga. Ammus need väikesed starterid tulid.