09-02-2013, 22:24 PM
Kärust rääkides... on ta siis kallutav või mitte, tundub, et niisugune paras mõõt on 90 x 110-120 cm ja 30-40 cm kõrguse kastiga. Liiga suur ei ole hea, liiga väike ...on väike. Selliste mõõtudega kasti kannatab puistematerjali kühveldada, aga peab piiri pidama. Liiv näiteks on suht raske ja kuhjaga mõõtes võib murukale haiget teha, muld seevastu kannatab juba väikse kuhjaga vedada. Puitu saab sellesse ka tublisti laadida ning ka oksi jms mahub heasti. Tahtsin aga ratastest rääkida. Kogemustest võin öelda, et paraja mõõduga on vana rolleri (Vjatka vms.) rattad, olid vist kuskil 34-35 cm läbimõõduga. Ainus viga on, et nad on õige pisut kitsad. Läbimõõt seevastu on hea, neist väiksematega majandades tuleb veokast paigutada nii kõrgele, et seda ka kallutada saaks. Kui teha tasakaalukallutus, siis peaks liigendi tegema rattavõlli tasandile, siis veokast pöördub rataste ümber ja ei lähe rataste vastu, see annab parema kallutatavuse ja ei pea kasti põhja ratastest liiga kõrgele tõstma. Eks kärul võiks ju ka hea väljanägemine olla
. Tagaluuk võiks olla kas ülestõstetav või äravõetav. Allalastav jääb igal juhul kallutamisel segama. Minul on momendil äravõetav.
Portesid saab väga edukalt valmistada niiskuskindlast vineerist, see tumepunane. Ainus, mida peaks tegema, on ülemise serva katmine. Otsene vesi vihma ja muude sademete näol saab muidu portedele hukatuseks ning saate kahe aasta pärast uued valmistada. Piisab isegi mingist puitliistust, näpuga silikooni vahele ja asi ants. Minul on alumiiniumliist, ajab kah asja ära.
Veotiisel peaks olema nii pikk, et kui käru on murukal taga, siis oleks võimalik traktor käru suhtes risti keerata kuni tagumine ratas vastu tiislit läheb nii, et kast ette ei jää. See annab hea manööverduse. Seepärast ärge enne tiislit lühemaks lõigake, kuni kast peal on. Tiisel ei tohiks ka liiga pikk olla, kooslus muutub kohmakaks.
Väiksed näpunäited, vahest on ehitamisel abiks
.

Portesid saab väga edukalt valmistada niiskuskindlast vineerist, see tumepunane. Ainus, mida peaks tegema, on ülemise serva katmine. Otsene vesi vihma ja muude sademete näol saab muidu portedele hukatuseks ning saate kahe aasta pärast uued valmistada. Piisab isegi mingist puitliistust, näpuga silikooni vahele ja asi ants. Minul on alumiiniumliist, ajab kah asja ära.
Veotiisel peaks olema nii pikk, et kui käru on murukal taga, siis oleks võimalik traktor käru suhtes risti keerata kuni tagumine ratas vastu tiislit läheb nii, et kast ette ei jää. See annab hea manööverduse. Seepärast ärge enne tiislit lühemaks lõigake, kuni kast peal on. Tiisel ei tohiks ka liiga pikk olla, kooslus muutub kohmakaks.
Väiksed näpunäited, vahest on ehitamisel abiks
