22-02-2013, 15:26 PM
Võrdluseks võin rääkida loo, mis mul endal õige mitu aastat tagasi Žiguliga juhtus. Ühel ilusal hommikul auto enam käima ei läinud (muidu oli kogu aeg "paugupill"). Vahetasin kondekat, proovisin teist süütepooli, ikka ei midagi. Sai siis lõpuks nööri otsas töökotta veetud, uurime meistriga kahekesi, mõlemal hakkavad juba ideed otsa saama. Kett terve ja õiges hambas, säde ka nagu oleks olemas, aga isegi ei "luba" ka mitte. Lõpuks sai terve uus jagaja peale pandud (nagu hiljem selgus, oli vana jagaja kulunud ja lühises). Siis läks mootor poolest pöördest käima, aga JUBE kolin oli sees, mees vehib kätega: jäta seisma! Nookur pooleks või? Uuesti klapikambri kaas maha, aga seal all justkui kõik OK. Paneme kokku tagasi. Teeme suitsu, mõtleme... Midagi tarka välja mõelda ei oska. Mootorit maha võtma ja pulkadeks lammutama hakata ka nagu ei viitsiks, talvine aeg ja külm garaaž... Lõpuks mõtlesime, et proovime uuesti. Läheb see mootor laiali, siis läheb, paari tuhande EEK eest saab uue kui tarvis. Käivitan, kolin ikka endine. Lasen tühikäigul tiksuda, annan natuke tuuri ka, kolin jääb vaiksemaks. Lõpuks käis mootoris mingi imelik klobin, nagu midagi oleks seal sees kusagilt ülevalt alla kukkunud, ja mootor käis jälle nagu mullu ja muistegi. Mis seda põhjustas, jäigi teadmata. Üks targem mees hiljem arvas, et jäätükk, temal olnud kunagi sama lugu juhtunud.
Puruks ja pool pööret tagasi!