27-02-2013, 17:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-02-2013, 17:14 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(27-02-2013, 15:05 PM)zazik Kirjutas: Kokkupõrkeid on siiski rohkem olnud. Küll kergemakujulisi. Näiteks meenub 2011 Tapa-Värska rallilt Mihkel Kupitsa valge Saabi ja mingi kohaliku purjus tegelase juhitud plastkäki kokkupõrge.See ei olnud ju mitte kuidagi "ralliga" seotud. Lisakatsetel on ka midagi rammitud, näiteks Kristjuhanid Koeru RR spetsiaalkatsel jäätunud lumevalli - jälle Saab'iga
![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)
Aibast ja Alwaro tõid aga eespool välja ühe olulise punkti: ajavõtt ja Tulemused. Jah, tänaste tehniliste võimaluste juures saab seda kõike imelihtsalt lahendada aga see maksab kas otseselt või kaudselt raha. Kõike peale Ristsõna saab suisa reaalajas teha ja eelmine kord ühte võimalust me ka testisime sport-klassi peal. Ei ole see SI-jaamade värk ka õige, träkkerid pisut ebakindlad aga nende kõige suurem häda on totaalne tülikus! Esiteks 136 jõuvankri puhul, kellest isiklikult ju enamust ei tunne ega saa usaldada, peab võtma tagatisraha, siis peab K"eegi" selle istallima ja sisse lülitama, lõpuks kokku korjama (ka katkestajatelt!), tagatise tagasi andma ja päris niisama ilma rahata nende omanikud neid ka ei anna.
Kõige lihtsam on Kohtunike arvu suurendamine, igasse punkti netiühendusega läpakas ja kohene aja ja võistlusnumbri sisestamine + must be paberil dubleerimine; igasse "punti" vähemalt ühe kogemustega autospordikohtuniku lisamine praeguste raamatupidajate, it-inimeste, kunstnike, kaubandustöötajate, militaristide, õppinud kokkade, ehitajate jne jne kõrvale; reaalajas "isetäituva ja isearvutava" programmi tegemine (kusjuures kümnendikarvutus tuleb vähemalt Exelile ise selgeks õpetada - kellad peavad seda suutma teha, SI-süsteemi ajaühik on sekund!) mis võiks olla üle neti ralli ajal kõigile kohtunikele kättesaadav jne. Aga see kõik maksab ja tõstab kohe ka kulutusi. Lisainimesed, lisaautod ja nende kütus, lisasöögid ja majutuskohad jne. Kõik ajavõtuseadmed maksavad (mis arvate, et need kaks uut ja sünkroonis ülitäpset kella on niisama saadud, küll ühe kella "ehitas ja eraldas" www.Aatomike.ee tõesti sponsorkorras), ajavõtu tellimine maksab, isegi stopperid maksid kunagi täitsa märgatava summa. Eelmise aasta stradikell, odava (kui 80 eur lugeda odavaks) Hiina käki piidi AndresK enne Talverallit hulga uute LEDidega remontima, pinge ära muutma ja õige allikaga toite tekitama ehk ilmastikukindel, GPS-tuumakellapõhise ülitäpse ajanäiduga ja kestev kell maksab päris palju uusi rublasid.
"Probleem" ongi 136 jõuvankrit. 50-60 aja ja paberiga saaks kiirelt hakkama, praegune mass on päev otsa väljas tööd teinud amatöör-kohtunikele overkill. See ongi, et suur mass = käive ja käibe pealt saab kokku üliodavat üritust korraldada aga tulemuste kokku löömine on kuratlikult keerukas ja igasugune ajavõtuteenus päris kallis. Kuna eesmärk on kättesaadavas hinnas FUN ja seda ka meile organisaatoritena, mitte fääntsi vannabi ropu raha eest, siis ei ole aktiivsed mõttetalgud Kohtunike poolt siiani odava, efektiivse, kiire ja lihtsa lahenduseni viinud. Ainus kiire ja efektiivne on/oleks jõuvankrite arvu räige piiramine jõuvankrite vanuse, veorataste arvu, täismassi jne põhiselt. 60 jõuvankrit, 3 minutit stardiintervall, väga täpne regulaarsuse jälgimine, palju ootamatuid trassil ja nii ei teki "troppe" ja kohtunikel on AEGA kõik numbrid sisestada, kohe ära arvutada jne. Isegi Ristsõna kontroll per jõuvanker ei võta 3 minutit. Aga kui neid sorteerimata ja eelkontrollimata kujul suures pakis tuleb pooleks ööks (ehk Tiina jõudis tagasi 21.30) korraga 130 lehte.... Aga siis tuleb ka karmistada AKP'de lahtioleku aega - seekord venis LK-2 täpselt ideaalajast 1:15 ehk +1:15 oleks pidanud olema lahti ka AKP-4-5-6 aga olid peaaegu 2-2,5 tundi algsest Ajagraafikust kauem ja ikkagi kõik Finišisse ehk AKP-6 ei jõudnud.
Kiire ülevaade kahest ka rahvarallidel hästi sõitnud tegelasest, kes kumbki oli stradirivi erinevas otsas:
Jaanus Palo, kes sõitis jälle kord fenomenaalselt hästi oma täiesti alajõulise poola-pisikesega (aga see ristsõna 3 viga...), oli esimene AKP-6'te jõudja. Startis 8:24, AKP-2 3 minti hilinemist, AKP-3 ei oodanud ja tuli juba 4. autona!, AKP-6 16:34 ja ajagraafik pidas 100% vett.
Viimane rallikõlbuliku autoga startija Sander Ilves (aga need 2 viga...), stradiaeg 10:13. AKP-1 3 minti hiljem, AKP-3 2 minti aga ootas juba 1:15 neutraalajas. Peale Teda tuli veel 10 autot! Edasi ka vaid AKP-5 4 minti hiljem ja AKP-6 19:45. Peale Teda said AKP-6 kirja veel 18 jõuvnkrit ja sulgus see koht 21:14 autoga nr.360, kes startis 9:32!!!
Üldse läbis Finiši ja said šampuse+"meene"kotikese 111 jõuvankrit.
Seega Stardis reaalselt 135+nr.86, AKP-3 131 ja AKP-6 111 + otsesõitjad ja veel enam hilinejad. Karksi lisakatse võttis siis IGA jõuvankri kohta 30 sekundit rohkem aega, kui ajagraafik ette nägi ja see on nii meeletu massi kohta sellisel rajal väga hea tulemus ning kaudelt sisse plaanitudki. Kuid siis päeva teise poolega suudeti puhta sõiduga VEEL 1,5 tundi rivi pikemaks venitada ja lõpus olid ju teadlikult valitud "oskajamad"-kiiremad tegelased. Nii tulebki, et 60 hästi valitud vana, ilusat ja piisavalt kiriet jõuvankrit, 2 minti stardiintervall ja kõik k.a. tulemused võiks sujuda ka praegusel algelisel kujul kiiresti ja tõrgeteta.