Katerpiller
#7

(15-03-2013, 12:51 PM)pen.skar Kirjutas:  Keskliigendiga masinaga õnnestub siis vagudel töötada, kui k.liigendist esisillani ja k.liigendist haakeriista tööorganini võrdne maa. Muidu hakkab järgmise töökäiguga eelmise töökäigu ebatäpsusi võimendama ja varsti hull songermaa. Kunagi kas rajoonist tuli majandile ettepanek, või direktori või peainseneri auahnusest pidin ehitama T150k`le eeliku kahe neljarealise kartulipanija haakimiseks. Püüdsin traktorile võimalikult lähedale tuua, sai selleks kaks Rs09 tala otsapidi kokku. Riputuskolmnurgad külge, kardaanid käima ja rooli majandi parima silmamõõduga traktorist Hendrik. Hea, et katsetasime suurest teest kaugemal põllul, muidu oleks kiibitsejaid kogunenud... Püüa kuidas püüad. Kui hoiad vagu(kas äärmise kordamisega või kõrvalsõiduga), siis olid esiotsaga varsti võsas või vagudel. Kui hoidsid eest eelaiuse täpse, siis iga roolipuudutus sünnitas taga äärevagudes segaduse- mitmeks, siis poolvagu jne. Mtz mehed panid ikka kartuli edasi maha. Seda värki hakati vaid rajooni väljapanekutel näitama, ilma kommentaarideta...

Ei klapi. Kui vedu on taga (kaks neljast kartulipanurit peaks kenasti koormama), siis peaks keerama esimene poolraam... Kui traktorist üritas sõita kapoti järgi, siis pidigi võssa minema - esipoolraam pöörab raskel veol ju topeltulatuses ja viga kahekordistub.

Kui vedu ei ole, siis kerge saba pöörab enam ja esiots püsib paigal. Lumetõrjel sõidab nii mõnigi lisaraskuseta sadaviiskend Tõsises Hanges nurgi tagaraamiga.Rolleyes

See on muidugi õige, et keskliigendiga masinal ei tohi esisillaroolimisega riista võtteid pruukida ja alguses on ikka päris PITA. Sama kehtib ka keskelt keerava tõstuki kohta...Big Grin

Esisillaroolimisega traktor pöörab ümber tagatelje pikendusel traktori telje ristsirgel oleva punkti (kui ei libise-nüha), keskliigendiga traktoril sõltub pöördekeskme asukoht esimese ja tagumise poolraami pööramist takistavate jõudude resultaadist ja seetõttu erineb käitumine oluliselt. See pagana punkt võib oluliselt mööda maad ringi uidata.Sad
Eriti huvitavaks läheb siis, kui laia masina korral emmale kummale otsale äkki oluliselt suurem takistus tekib - siis tahab kohe pöörata.

Aga lihtsam on tavapärasema esisillaroolimisega küll rühveldada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Katerpiller - Autor: valdy - 13-03-2013, 20:36 PM
RE: Katerpiller - Autor: maitus - 14-03-2013, 20:24 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 14-03-2013, 22:02 PM
RE: Katerpiller - Autor: Tift - 15-03-2013, 01:49 AM
RE: Katerpiller - Autor: v6sa - 15-03-2013, 09:39 AM
RE: Katerpiller - Autor: pen.skar - 15-03-2013, 12:51 PM
RE: Katerpiller - Autor: v6sa - 15-03-2013, 13:35 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 15-03-2013, 16:14 PM
RE: Katerpiller - Autor: v6sa - 15-03-2013, 16:47 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 15-03-2013, 18:52 PM
RE: Katerpiller - Autor: pen.skar - 15-03-2013, 13:48 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 22-03-2013, 21:28 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 01-05-2013, 21:18 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 05-05-2013, 23:38 PM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 25-08-2013, 23:05 PM
RE: Katerpiller - Autor: Veteran - 26-08-2013, 08:16 AM
RE: Katerpiller - Autor: Raudpats - 26-08-2013, 08:50 AM
RE: Katerpiller - Autor: valdy - 26-08-2013, 22:09 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne