16-03-2013, 10:45 AM
Ma isiklikult kaldun arvama,et päris täppisarvutusi teha ei õnnestu.Minumeelest peaks alustama sellest,et teha endale selgeks,milline võimsus(N) on vajalik sõiduki liigutamiseks soovitud kiirusel.Võiks isegi võrrelda sellega,milline sisepõlemismootor teda toimekalt vedada jõuab-sealt saaks ka vajaliku võimsustarbe.Küllaltki jäme arvestus on selline,et ca 180 bar rõhul töötav kolbmootor tarbib iga 10 ccm mahu kohta 5 kW võimsust,järelikult välja annab veidi vähem.Siit saaks tagant otsast alustades välja rehkendada vajalike hüdromootorite ja ka sisepõlemismootori võimsuse(viimase maksimaalvõimsust küll mitte arvestada,ehk 60% sellest). Tegelikult ka tänapäeval superarvutite ajastul tehakse kõrgel insenertehnilisel tasemel ikkagi uskumatult palju katse-eksituse meetodil ja tulemus ei saa alati eelmisest parem.Muidu oleks ammu olemas ideaalne lennuk,laev,auto jne.Ka Airbus A380(mis ei olnud esimene lennuk inimkonna ajaloos)esmalennul olid piloodid varustatud langevarjudega ja kokpitist külgukseni oli torust käsipuu.Seetõttu arvan,et paratamatult pead sellise masina ehitamisel välja minema riskile,sest sellist meest,kes ütleks sulle täpsed andmed ja selle eest ka vastutaks, vist leida ei õnnestu.Kui selliseid on,siis andke endast teada.