21-03-2013, 18:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-03-2013, 19:13 PM ja muutjaks oli maitus.)
(21-03-2013, 16:34 PM)Tift Kirjutas:Sellistel mõtetel, tundub mulle, on jumet, muidugi kui need Berta ülekandearvud ikka vett peavad- mõjub ju juba üsna väike ülekandemuutus üsna tugevalt kiirusele. Aga muidugi jääb esimese ja viienda käigu vahele veel käikusid mida kasutada(21-03-2013, 12:33 PM)v6sa Kirjutas: Sünkroonajami saad - JSV kiirus tuleb vastavalt käigule ju. Ning kui käik väljas, siis JSV ei pöörlegi.
Ok, las olla sünkroonajam. Kui JVV pöörlemiskiirust saab muuta (paigaldades vahepuki ja JVV vahele mingi lisakäigukasti) ja vastavalt haakeseadmele ja masina liikumikiirusele valida, siis polegi ju kõige halvem variant?

Nii, siis tuleb aga välja selline asi, et see 66 vahekast oleks reversi ja mootori küljes oleva diferensiaali vahel just nagu maasikas- ei peal hakkama mingeid pukke ehitama ja väga eksteemses olukorras saab ka aeglustit kastutada. Annab ju ilma aeglustita see vahekast ülekande 1:1 . Samas annaks võimaluse kasutada äkki ka esisillale mõeldud väljavõte ära ja kompunnida sinna otsa vints näiteks. Kuna esisilla saab eraldi sisse lülitada, siis saaks vintsi lülitada vahekastist ja samuti ka jvv-i siis ei liiguks ka viimase kardaan kui seda vaja pole. Ja kui vahekastile lisaks tuleb veel käigukast jvv-i pöörete muutmiseks, siis peaks ju ka traktori kaalu hakkama välja andma- see oli ju Tifi jutu järgi valusaks kohaks Berta juures.
Huvitav kas selle jvv-i kiiruste reguleerimiseks oleva käigukasti nuutidega võlli, mis muidu sidurisse läheb, saaks kastuada ka otse jõuvõtuvõllina- ...kas peaks vastu ...???
Selliste lahendustega saaks ehk tappa terve karja kärbseid kahe hoobiga ...

Pildi järgi otsustades peaks vahekasti ja mootori vahele (pildil oleva käigukasti asemele) kardaanühendus ära küll mahtuma. Esiveolisel mootoril on ju k-kast siduri kõrval. Ja tagapool paistab olevat veel rohkem ruumi reversi jaoks. Ei ole ju selle uaz-i telgede vahe kuigi suur. Kui esisild natuke ettepoole nihkub, siis ei tohiks ehk veel põkat liiga pikaks venitada. Õlipump tuleb ju ka pukiotsas külje peale- seal on raam niikuinii käigukasti võrra laiem.