28-03-2013, 01:56 AM
(27-03-2013, 22:19 PM)KristjanT Kirjutas: Janka, minu arusaam on selline, et R- ja T-kategooriaga ei ole metsas sul mitte midagi teha. Õiged metsaveotraktorid minu arusaama mööda ju liiklusregistris ei ole ja liikluses ei osale (erandiks ehk tõesti metsaveoks kohandatud põllumajandustraktorid). Vaja on koolitustunnistust, seda tööinspektsioonile ette näitamiseks. Ma ei ütle, et see on absoluutne tõde, aga see on minu arusaam sellest. Ja sama asi tegelikult ka varem siin kõlas.
Pole kursis viimase aja nõuete ja säädustega. Ja samas ei viitsi end kurssi viia ka, sest nagu eespool juba kirjutasin, siis teen pikemaks ajaks, aga vbl. et ka igaveseks vaherahu eesti metsade ja neis kasutatavate masinatega. Seega - nii tüdinud, et ei viitsi peamurdmisegagi vaeva näha.
Võin vaid öelda seda, et metsamasinad saab laadida põllumajandusmasinate registrisse. See oli varemalt vägagi vajalik toiming, sest esiteks oli neid masinaid niimoodi tükk maad lihtsam liisingusse saada ja teiseks oli reg. numbrimärk vajalik masina piiritaha toimetamiseks. Näiteks kui tahtsid Lätti, Saksasse, Rootsi või kuhu-iganes selle masinaga tööle suunduda.
Toimetati ka ilma numbrimärgita masinaid piiri taha, aga eks ta üks suur rist ja viletsus oli, sest paberimajandus on igal pool hiiglama kõrge au sees. Raha rääkis, aga milleks liigseid kulutusi teha, kui ausal teel sai kordades odavamalt. Eriti keerulised olid asjalood ajal, mil schengeni leppest ei teatud meite maal veel midagi ja Baltikumi piiridel rohelised onud-tädid bürokraatiat viljelesid.
Lubade vajaduse võib nüüd küll igaüks ise välja järeldada.
Sedasi olid asjalood alates ajast, mil metsas tööle asusin ehk aastanumbriks kirjutati ümmargune 1990. Viimaste uutustega pole kursis, kuid viimane masin, millega tööd tegin, kanti põllukate registrisse mu mälu järgi kas 2005. (Rootsi torm) või 2006. (Tšehhi ja Saksa torm) aastal ja tehti seda just liisingu vormistamise ja välismaale tööleviimise lihtsustamiseks.