29-03-2013, 22:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-03-2013, 22:57 PM ja muutjaks oli maitus.)
(29-03-2013, 15:49 PM)Tift Kirjutas: Kopp-taga tarktorEhh... sind ja sinu linki....- oli seda siis nüüd tarvis...järgnev jutt võtab ka Hr v6sa suu muigele ..
. Ühesõnaga pean hakkama oma sõnu sööma ja Hr v6sa ees vabandama..
Ühesõnaga hakkas meeldima mulle see tagalaaduri idee. See ei tähenda muidugi aga seda, et ma esilaadurist loobuksin- millegiga on vaja ka lakaluugini ulatuda. Aga just "suurema ampsu" jaoks on selline tagalaadur ideaalne ja oma võimsuselt vägagi võrreldav päris võimsate masinatega. Kujutan asja ette nii, et kui haakeseade tuleb tõepoolest MTZ -i oma, siis sellise kopa saab ju lihtsalt panna sinna külge. Alumine kinnitus oleks ikka nii nagu tavaliselt. Selle ülemise kaika aga, mis vabalt tolgendab ja mis agregaatide ülemist otsa parlanksis hoiab ja mille nimetust ma ei tea, saab ju ühe liigutusega asendada hüdrosilindriga ja olekski kogu moos- saate ju aru mis ma mõtlen...see silinder hakkaks laaduri kopa nurka muutma ja koppa tõstaks rippsüsteem. Oleks paras asi kruusa ja maakivide tassimiseks- ei pea ju kõrgele tõstmagi ja selliselt hoiaks ka kopp tõstes sama nurka. Ja kui esiots kergeks jääb, siis on lihtne esilaaduri koppa ka paar kivi sisse visata ja ka vastupidi. Nii oleks suur koormus igat pidi tagasillal, millel on üsna suur jõuvaru. Vot selline mõte..

(29-03-2013, 15:49 PM)Tift Kirjutas: Praegu, kõige kitsamas asendis on rummu keskelt ehk ratta kinnituse äärikult äärikule 780 mm. Kui esirattad ise teed, siis saad laiust reguleerida.Ma ei saa päris hästi aru, et kuskohast sa seda laiust mõõtsid, aga kui ütled, et laius sobib, siis usun, et sobib ka - sul ju täpselt sama lai tagumik kui Martalgi ...
Nii, mõõtsin ära ka ratta telje keskelt kiigepoldi ava keskele - sain 95 mm.
kui sealt võtad nüüd alla ratta raadiuse, saad kliirensi kätte.
Iseenesest on see sild päris kõva tükk. Kiige poldiava kohale või alla mina lisaks midagi juurde - ühe ribi vms, et suurendada selle sõlme tugevust.

Kliirensi kohta ütleks rohkem mõõt ratta telje keskelt kuni sillatalani ja kinnituse diameeter oleks ka hea teada. Ulatub ju sellele käiv kate sillatalast allapoole. Ma sain oma mõõtmistega tagasilla kliirensiks 32 cm. Siis teaks ka esirattaid vaatama hakata.
Ups...Bertal on ikka samalai taguik kui Martal, sorry...
