14-04-2013, 11:38 AM
(12-04-2013, 19:22 PM)meli666 Kirjutas: ...
MB-1 mass muidu 100kg, MTZ-05 oma kuskil vist 135kg kanti. Muidugi keskmise maamehe raskustest pukatsitest ei saagi ülemäära loota ja ühtekoma teist nendega kannatab teha küll.
Vedava ratta veovõime pinnasel on rattale langev koormus korda haardetegur. Just haardetegur, mis iseloomustab rehvi ja pinnase omavahelist haardumist.
Maksimaalne veovõime on umbes 80% massist. Ehk seega 1000*0,8= 800 N MB1 ja 1350*0,8=1080 N. Seda heal sidusal pinnasel, kuhu veorehvi krihvid kenasti haakuvad. Palju sellist metsas on, enamasti kas kõva ja libe või pehme ja püdel. Mõlemal juhul ei julge üle 50% küll arvestada, pigem isegi 40 kanti.
Õnneks lisandub vedamise korral nii juhi kui haagise ja koorma kaalu. Mis selgelt parandab olukorda. Õnnetuseks ei ole selle lisandumise ulatus kuigi hõlpsalt prognoositav, kuna mõlemad asuvad sildade vahel. Ning koorem pigem käru silllal.
Nühamine algab siis, kui mootori poolt rattale tarnitav moment ületab pinnase vastupanu. Siis muutub edasiliikumine allaliikumiseks. Selle hetke saab kenasti distantsilt kuulise järgi tuvastada - vastavalt kasutaja intelligentsusele ja üldisele haritusele võib kasutatavate vandesõnade mitmekesisus üllatada...