Husqvarna kaubaveojalgratas 1939.a. - nüüdseks komplekteeritud
#11

Nüüdseks on kaubaveojalgratas hädapäraselt komplekteeritud.

Ratas seisis aastaid seetõttu, et mul olnud esipakiraami - ei tahtnud seda keerulist asja hakata replikana tegema, aga varuosana seda pikka aega ei suutnud leida. Kui 2012 sügisel selle pakiraami sain, siis oli peamine takistus ratta restaureerimisel ületatud.

Lisaks pakiraami külgekruvimisele (millele eelnes muuseas pakiraami usin keevitamine, sest selle kinnituskohad olid kõik kõverad ja katki) tuli rattale külge panna ka muud puuduvad osad, sest mul ju selle aasta kevadeni peale raami, kahvli ja esiratta (vt esimese postituse pildid) jalgrattast midagi muud ei olnud. Õnneks olid selle ratta muud detailid identsed Husqvarna teiste mudelitega, mistõttu oli mul neid varuosadena võtta.

26" tagaratas on identne 1940.-50. aastate Husqvarna sõjaväeratastega (õigemini - sõjaväerataste valmistamise alguses hakatigi kasutama kaubaveorattaga identset tagaratast). Tagaporilauaga on lood samad - ka see on ajastu sõjaväeratastega identne. Sadul, leistang, pedaalid, ketiratas, ketikaitse, tööriistakott, tagahelkur - kõik olid identsed 1930. aastate lõpu tavalise meesterahva-Husqvarnaga. Need varuosad olid mul ka olemas. Esisildiga sama lugu.

Veidi vaeva kulus esiporilauaga - selleks sai üht tugevalt purunenud 28" Saksa esiporilauda lühemaks tehtud (loe - läbiroostetanud otsad maha lõigatud), misjärel sai teda paljukordselt sikemasina erinevate rullide vahelt läbi lastu, et selle algset painet ja profiili muuta selliseks, nagu ta oli kaubaveo-Husqvarnal. Kui tulemusele kunagi peale määrida veidi pahtlit (mida vast ei pea tegema üle 1 mm paksuselt), siis ei ole ta vast eriti eristatav tehasevalmistatud 20" porilauast.

Restaureerimiseks ma seda tööd veel ei nimetaks, sest algne välimus jäi rattale seekord andmata. Kõik algselt värvitud roostes kohad said selga mattmusta ajutise katte ning kroomosad ajutise alumiiniumvärvikatte. Eks kunagi saab taastatud ka algne värv, värvikaunistused ja galvaanika, misjärel peaks ratas juba üsna selline välja nägema, nagu tehasest väljumisel. Senini kannatab seda aga veidi kaugemalt natuke juba vaadata, st ta on välimuses üsna algse ratta moodi Smile

Veidi jääb kripeldama muidugi paar nüanssi, kui võrrelda seda vana tehasekataloogi joonisega (vt esimene postitus). Esiteks võiks tal olla tagapakiraam (noh, vast selle ka leiab), teiseks võiks kahe horisontaaltoru vahele paigutada pleki. Kolmandaks on esipakiraami üks torupõlv veidi teise paindega - äkki olidki eri partiide omad erinevad? Eks enne "päris" restaureerimist paistab, kas ma hakkan neid detaile asendama - tõenäoliselt konsulteerin enne ka Rootsi vanarattahuvilistega. Võib-olla oligi mitmeid variante?

[Pilt: hq_kauba_1a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_2a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_3a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_4a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_5a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_6a.jpg]

[Pilt: hq_kauba_7a.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Husqvarna kaubaveojalgratas 1939.a. - nüüdseks komplekteeritud - Autor: valdo - 30-06-2009, 02:10 AM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: siimik - 30-06-2009, 22:58 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: Kevin68 - 30-06-2009, 23:17 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: valdo - 01-07-2009, 01:18 AM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: Soobel - 30-06-2009, 23:24 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: Kevin68 - 03-07-2009, 08:40 AM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: valdo - 03-07-2009, 09:23 AM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: Kevin68 - 03-07-2009, 21:27 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: valdo - 03-07-2009, 21:51 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratta jäänused, 1939.a. - Autor: guits112 - 03-07-2009, 22:44 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratas 1939.a. - nüüdseks komplekteeritud - Autor: valdo - 24-04-2013, 18:21 PM
RE: Husqvarna kaubaveojalgratas 1939.a. - nüüdseks komplekteeritud - Autor: zazik - 24-04-2013, 20:12 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne