03-05-2013, 07:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-05-2013, 07:28 AM ja muutjaks oli Tift.)
(29-04-2013, 23:49 PM)lauren Kirjutas: Arvan, et kui see kalts eemaldada käib asi nagu viiulTäna lähen seda Laurel`it kokku tagasi panema. Kas ka käivitada jõuab - eks seda näeb..
Vahepeal on juhtunud dramaatiline juhtum Berta teemas - nimelt tuleb tunnistada, et isand maitus oma teadmistejanus on välja otsind sellise vea, et paneb kukalt kratsima. Kõigepealt raputasin tuhka pähe endale ja kui sellest siiber sai, siis hakkasin otsima, mida edasi teha. Üles kerkinud viga peitub arvutustes, ehk siis andmetes - nimelt, kui Multicar`i tagasilla ülekandearvu lugesin, siis jäi mu suuresse kahe silma vahesse selline asi, et kui tõstad üles ainult ühe poole, siis saadki vale arvu - üks pool ju pöörleb kaks korda kiiremini, oleks aga pidanud üles tõstma mõlemad pooled ja lugema pöördeid mõlema poole üheaegsel pöörlemisel...või siis saadud arvu korrutama kahega... Aga vat jahupea ei jagand matsu lahti, pärast oleks imestanud lolliks, et krt miks masin ei liigu nii, nagu arvestatud



Kuna diferentsiaali alt tilkus õli nagunii välja, siis võtsin selle seadeldise tagasillast välja. Siit selgus, miks Multicar`i tagasild pöörleb teistpidi, kui tavalistel masinatel. Nimelt on sellel sees vahevõll - skeem siis selline - alguses vedav võll, mis on haakumises tavapärase taldrikuga. Taldrik asub võlli külges ja temaga samal võllil istub väike sirgete hammastega lai hammasratas, mis omakorda suhtleb suure hammasrattaga, mis on kinnitatud satelliitide kojale, kus tavalistel pesitseb taldrik. Vot see vahevõll siis muudabki pöörlemise suunda.
Niisiis, kuna tõde on selgunud, siis üldiselt on Multicar`i tagasilla reduktori ülekandearvuks 7:1 . Ehk siis täpselt poole aeglasem, kui kasutasin arvutustes. Mis tähendab, et tuleb hakata kaaluma erinevaid variante asja parandamiseks. Kõikse lihtsam oleks PM Kaubamajast osta 2:1 reduktor ja vahele virutada, see sinna sobiks imehästi... aga rsk maksab rohkem, kui terve Berta siis, kui valmis on ! Miskine 490 euri!!
Üks sobiv aga väga töömahukas variant on, et differ ringi teha. Sinna sobituks päris kenasti UAZ-i peaülekanne, mõõtsin asja ja mõõtudelt nagu sobiks taldrik selle hammasratta asemele. UAZ-i ülekandearv kiiremal sillal on 4,6, mis klapiks juba enam-vähem... Ainult teo tarvis pesa tegemine on paras peavalu... Terve korpus on malmist, selle keevitusega saaks hakkama.... See on väga intrigeeriv variant, raskem, aga samas huvitav kah. Muidu lohisevalt pikk originaalreduktor muutuks ka lühemaks...