03-05-2013, 12:51 PM
Kuivõrd sa mainisid, et lisareduktori kasutamine oleks kaalutav variant, siis kas äkki võiks reduktori ka ise valmistada? Põhimõtteliselt on võimalik vanemate masinate ülekannetest leida kas raua hinnaga või tutvuse korral ka tasuta hammasrattaid, mille tugevus ja suhtarv sobiks. Treida nendele sobivad võllid, otsida laagrid ja valmistada korpus.
Variant oleks äkki valida natuke suuremad hammasrattad ja keevitada need võllidele kinni - siis ei pea liistudega mässama ja hammakate piisava suuruse tõttu ei ole lugu kui termotöötlus kaotsi läheb.
Hammakad, võllid, laagrid on tõenäoliselt mitte eriti keeruliselt leitavad/tehtavad/ühendatavad. Keerulisem on korpusega: leida sobiv mõõt ja nt sobivast plaadist kokku keevitada, laagrite avad sisse treida. Samas on meil TammeTõnu kogemus ju võtta: tema on kirjeldanud, kuidas ise reduktorile korpust teha. Kui on hea tuttav, kes treipingis korpuse avad paika kellab, siis võiks olla teostatav
Variant oleks äkki valida natuke suuremad hammasrattad ja keevitada need võllidele kinni - siis ei pea liistudega mässama ja hammakate piisava suuruse tõttu ei ole lugu kui termotöötlus kaotsi läheb.
Hammakad, võllid, laagrid on tõenäoliselt mitte eriti keeruliselt leitavad/tehtavad/ühendatavad. Keerulisem on korpusega: leida sobiv mõõt ja nt sobivast plaadist kokku keevitada, laagrite avad sisse treida. Samas on meil TammeTõnu kogemus ju võtta: tema on kirjeldanud, kuidas ise reduktorile korpust teha. Kui on hea tuttav, kes treipingis korpuse avad paika kellab, siis võiks olla teostatav
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)