17-05-2013, 18:54 PM
Ei ole Sisudest aimugi, kuid analoogia põhjal teise veomasinatega mõned mõtted.
Alates 200Hj-st on sidurid tavaliselt niisuured, et vajavad õhkvõimendit. Selle õhutamine on tiba teistsuguse algusega, kuid juba toimiva süsteemi õhutus käib ikka samamoodi, kui suvalisel hüdrosiduril. Seda, et õhkvõimendi ei toimi lõpuni, hästi ei usu, sest ta kopeerib hüdroosa tööd. Niipalju, kui hüdro tahab silindrit välja lükata, aitab ka õhk kaasa. S.t nad ei ole iseseisvad ja üksteisest eraldatud üksused.
Eelpool loetud plokikaane mahavõtmise himudest. Jällegi mainin, et konkreetsest Sisust, ega Cumminsi mootorist ei tea midagi, aga analoogse suurusega mootorite baasil arvan: Tihend peaks olema plekist, mis valtsitakse paigaldamisel hülsi ja plokikaanre soontesse. Seega seda teist korda kasutada ei saa. Tavaliselt on õlikanalite tihendamiseks ümber avade, kust õli suundub nii üles, kui ka alla, silikooni taoline pehmest kummist rõngas eelmainitud plekist tihendi mõlema poole peale joonistatud. Need habrastuvad ära ja leke ongi olemas. Vanemate mootoritega oli harva kuulda, kuid järjest uuematega on valusaks probleemiks olnud ploki või kaane või misiganes detaili ussitamine/sööbimine/korrodeerumine jahutusvedeliku mittevahetamise tõttu. Tüüpviga sellisel puhul oli 9-liitrise Scania (silindripeade leke), 4-seeria suuremad Scania mootorid (leke plokikaante ja ploki vahelt), peaaegu kõik uuemad MAN-id (auk veepumba taga plokis) jne. Seda kõik hoolduselt kokkuhoidmise tõttu. Jätta 45-65 liitrit jahutusvedelikku ostmata annab näiliselt ju suure kokkuhoiu.
Veoki remont on kallis hobi, jupid on oluliselt kallimad, kui harjumuspärased sõiduautode osad. Oma osa tahab sellest hobist ka maksuamet. Raskeveokimaksu arve tuli juba?
Alates 200Hj-st on sidurid tavaliselt niisuured, et vajavad õhkvõimendit. Selle õhutamine on tiba teistsuguse algusega, kuid juba toimiva süsteemi õhutus käib ikka samamoodi, kui suvalisel hüdrosiduril. Seda, et õhkvõimendi ei toimi lõpuni, hästi ei usu, sest ta kopeerib hüdroosa tööd. Niipalju, kui hüdro tahab silindrit välja lükata, aitab ka õhk kaasa. S.t nad ei ole iseseisvad ja üksteisest eraldatud üksused.
Eelpool loetud plokikaane mahavõtmise himudest. Jällegi mainin, et konkreetsest Sisust, ega Cumminsi mootorist ei tea midagi, aga analoogse suurusega mootorite baasil arvan: Tihend peaks olema plekist, mis valtsitakse paigaldamisel hülsi ja plokikaanre soontesse. Seega seda teist korda kasutada ei saa. Tavaliselt on õlikanalite tihendamiseks ümber avade, kust õli suundub nii üles, kui ka alla, silikooni taoline pehmest kummist rõngas eelmainitud plekist tihendi mõlema poole peale joonistatud. Need habrastuvad ära ja leke ongi olemas. Vanemate mootoritega oli harva kuulda, kuid järjest uuematega on valusaks probleemiks olnud ploki või kaane või misiganes detaili ussitamine/sööbimine/korrodeerumine jahutusvedeliku mittevahetamise tõttu. Tüüpviga sellisel puhul oli 9-liitrise Scania (silindripeade leke), 4-seeria suuremad Scania mootorid (leke plokikaante ja ploki vahelt), peaaegu kõik uuemad MAN-id (auk veepumba taga plokis) jne. Seda kõik hoolduselt kokkuhoidmise tõttu. Jätta 45-65 liitrit jahutusvedelikku ostmata annab näiliselt ju suure kokkuhoiu.
Veoki remont on kallis hobi, jupid on oluliselt kallimad, kui harjumuspärased sõiduautode osad. Oma osa tahab sellest hobist ka maksuamet. Raskeveokimaksu arve tuli juba?
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.