04-06-2013, 21:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-07-2013, 00:15 AM ja muutjaks oli Aspelund.)
Täna jõudis siis eelmises postituses mainitud sõiduk koduõuele.
Pildi all olnud teksti saab dešifreerida nii:
Type 17: Golf MKI
CY: mootor, 1,6-liitrine turbodiisel 51 kW
FF: selle jõuallikaga sobiv viiekäiguline käigukast
LA3A: värvitoon Mars Red
LBR 585: numbrimärk Rootsi Vabariigis
1983: tootmisaasta
Pikemalt rääkides: Tegu on 1983. aasta 22. märtsil Wolfsburgis toodetud Golf MK1 GTD-ga ehk VW esimese turbodiisliga sõiduautoga. Toodeti neid oluliselt lühemat aega kui GTI-d. llmavalgust nägi auto 1982. aasta märtsis Genfi autonäitusel.
Tavamudelist erines turbo olemasolu poolest, see viis võimsuse 51 kW ehk 70 hobujõuni. Tavaline diisel oli 40 kW. Üldse oli mootoris turbo lisamiseks enam kui 30 muudatust.
Auto mass kasvas turbo ja muu vajaliku tõttu 18 kilo, samas keskmine kütusekulu oli vähem kui 6 liitrit sajale. Vedrustus on laenatud GTI-lt, aga ilma ventileeritud ketaspiduriteta ees. Samuti on istmed tavalised, mitte Recaro sportistmed.
Konkreetne eksemplar läks 1983. aastal Rootsi, leidis seal septembris esimese omaniku. Minu käes olevate paberite kohaselt oli tal Rootsis vähemalt seitse omanikku (sealhulgas ka automüüjad): Eestis on ta 2003. aasta septembrist. Siin on olnud vähemalt kaks omanikku, mina siis kolmas.
Hetkeseis: nukker aga lootustandev. Talvitunud jõuallikas läks uue aku najal tööle poolest pöördest, ka on kõik GTD jaoks olulised vidinad alles (kaasa arvatud algne käigukast). Rootsikeelne tehaseraamat, garantiitalong, hooldusraamat ja kümmekond ülevaatuste kohta käivat paberit, Eesti ja Rootsi tollipaberid.
Kere on roostes, eriti halvad on parem külg ja tagaluuk. Ka esimesed tiivad vajaks uuenduskuuri, samuti koopaääred. Radiaator on täiesti kutu. Aga eks see kõik on tehtav ja vaadatav.
Rohkem pilte: http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/372315/
Ja aitäh ksf Armexile, tänu kellele Golf täna 160 kilomeetrit ühe teise VW turjal ratsutada sai. Ühtlasi tänud kõigile kaasliiklejatele, kes 75 km/h tunnis liikunud veokit ühel Eesti põhimaanteel täna kordagi signaalitamisega ega käemärkidega ei tervitanud.
Pildi all olnud teksti saab dešifreerida nii:
Type 17: Golf MKI
CY: mootor, 1,6-liitrine turbodiisel 51 kW
FF: selle jõuallikaga sobiv viiekäiguline käigukast
LA3A: värvitoon Mars Red
LBR 585: numbrimärk Rootsi Vabariigis
1983: tootmisaasta
Pikemalt rääkides: Tegu on 1983. aasta 22. märtsil Wolfsburgis toodetud Golf MK1 GTD-ga ehk VW esimese turbodiisliga sõiduautoga. Toodeti neid oluliselt lühemat aega kui GTI-d. llmavalgust nägi auto 1982. aasta märtsis Genfi autonäitusel.
Tavamudelist erines turbo olemasolu poolest, see viis võimsuse 51 kW ehk 70 hobujõuni. Tavaline diisel oli 40 kW. Üldse oli mootoris turbo lisamiseks enam kui 30 muudatust.
Auto mass kasvas turbo ja muu vajaliku tõttu 18 kilo, samas keskmine kütusekulu oli vähem kui 6 liitrit sajale. Vedrustus on laenatud GTI-lt, aga ilma ventileeritud ketaspiduriteta ees. Samuti on istmed tavalised, mitte Recaro sportistmed.
Konkreetne eksemplar läks 1983. aastal Rootsi, leidis seal septembris esimese omaniku. Minu käes olevate paberite kohaselt oli tal Rootsis vähemalt seitse omanikku (sealhulgas ka automüüjad): Eestis on ta 2003. aasta septembrist. Siin on olnud vähemalt kaks omanikku, mina siis kolmas.
Hetkeseis: nukker aga lootustandev. Talvitunud jõuallikas läks uue aku najal tööle poolest pöördest, ka on kõik GTD jaoks olulised vidinad alles (kaasa arvatud algne käigukast). Rootsikeelne tehaseraamat, garantiitalong, hooldusraamat ja kümmekond ülevaatuste kohta käivat paberit, Eesti ja Rootsi tollipaberid.
Kere on roostes, eriti halvad on parem külg ja tagaluuk. Ka esimesed tiivad vajaks uuenduskuuri, samuti koopaääred. Radiaator on täiesti kutu. Aga eks see kõik on tehtav ja vaadatav.
Rohkem pilte: http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/372315/
Ja aitäh ksf Armexile, tänu kellele Golf täna 160 kilomeetrit ühe teise VW turjal ratsutada sai. Ühtlasi tänud kõigile kaasliiklejatele, kes 75 km/h tunnis liikunud veokit ühel Eesti põhimaanteel täna kordagi signaalitamisega ega käemärkidega ei tervitanud.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!