17-06-2013, 12:21 PM
Minu kogemused on näidanud, et kui kõrval seismine probleem pole, ei ole enamasti ka üldse põhjust kõrval seista. Mul on paar "ihumeistrimeest", kelle juurde lihtsalt juppide ära viimiseks peab päevakavas tunnikese kirja panema, kuna alati kaasneb töö vastuvõtmisega ülipõhjalik seletus sellest, mis töid täpselt tegema hakatakse, kuidas, mis pinkidega, miks just neid asju teha vaja on jne. Ehk kilomeetri kaugusele on aru saada, et inimesed teevad asju korralikult ning valdavad teemat.
Samas nende "hind kliendi juuresolekul"-vendade juurest liigun kohe tagurpidi välja tagasi - mul pole mingit põhjust seista tundide kaupa töökojas ja iga mutri üle järelevalvet teostada, aga töökultuurist aimu saamiseks alguses paarkümmend minutit seisan küll. Kui töökoda on puhas, valge, tööriistad on kõik ordnungis, töömehel on naerunägu ees ning esimese veerandtunniga mingeid räigeid lollusi silma ei hakka, siis võib üsna kindlalt eemale minna, tõenäoliselt tehakse töö hästi ja korrektselt. Samas päris palju on ka selliseid asutusi, kus esiuks ja tööde vastuvõtu lett on ilusad läikivad, aga töö ise käib kuskil pimedas niiskes ja kitsas urkas tööriistahunnikute ja sodikuhjade vahel, samas hind on ikka sama "läikiv" - ilmselgelt hoitakse sellises putkas ka kõige muu arvelt hästi kokku.
Vaevalt et teema aluseks olev probleem reaalselt selles GAZ-is on, pigem ikka tuleb ridamisi peldik-asutusi läbi käia enne kui selle õige ja hea leiad. Ja minu arust see polegi nii oluline, et töömees oleks kursis konkreetse margi ja mudeliga, või üldisemalt "vene autodega" - mõtlev inimene suudab üsna kiiresti endale need mõned spetsiifilised asjad selgeks teha ja enamus asju on siiski "lääne autodega" sarnane. Samas mõtlemis- ja kohanemisvõimetul indiviidil on koguaeg "veri higi ja pisarad" ning loe või raamatust protseduur ette, ta oskab seal ikka midagi ära vussida.
Samas nende "hind kliendi juuresolekul"-vendade juurest liigun kohe tagurpidi välja tagasi - mul pole mingit põhjust seista tundide kaupa töökojas ja iga mutri üle järelevalvet teostada, aga töökultuurist aimu saamiseks alguses paarkümmend minutit seisan küll. Kui töökoda on puhas, valge, tööriistad on kõik ordnungis, töömehel on naerunägu ees ning esimese veerandtunniga mingeid räigeid lollusi silma ei hakka, siis võib üsna kindlalt eemale minna, tõenäoliselt tehakse töö hästi ja korrektselt. Samas päris palju on ka selliseid asutusi, kus esiuks ja tööde vastuvõtu lett on ilusad läikivad, aga töö ise käib kuskil pimedas niiskes ja kitsas urkas tööriistahunnikute ja sodikuhjade vahel, samas hind on ikka sama "läikiv" - ilmselgelt hoitakse sellises putkas ka kõige muu arvelt hästi kokku.
Vaevalt et teema aluseks olev probleem reaalselt selles GAZ-is on, pigem ikka tuleb ridamisi peldik-asutusi läbi käia enne kui selle õige ja hea leiad. Ja minu arust see polegi nii oluline, et töömees oleks kursis konkreetse margi ja mudeliga, või üldisemalt "vene autodega" - mõtlev inimene suudab üsna kiiresti endale need mõned spetsiifilised asjad selgeks teha ja enamus asju on siiski "lääne autodega" sarnane. Samas mõtlemis- ja kohanemisvõimetul indiviidil on koguaeg "veri higi ja pisarad" ning loe või raamatust protseduur ette, ta oskab seal ikka midagi ära vussida.