19-06-2013, 13:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-06-2013, 14:00 PM ja muutjaks oli Jesper.)
(18-06-2013, 17:11 PM)indreksirk Kirjutas: On võimalik korjata reserv kõigilt Eestimaa inimestelt nagu seda tehakse näiteks ravikindlustuses. Või ainult nendelt isikutelt, kes antud valdkonnas tõenäoliselt kulusid tekitavad. Mootorsõidukite tekitatud kahjude hüvitamiseks on valitud selline tee, et kahjude hüvitamiseks kogutakse kindlustusmakseid nendelt isikutelt, kes omavad mootorsõidukeid. Sest see on kogu maailmas levinud süsteem ja võimalikest alternatiividest ka õiglasem.Minule isiklikult on kõige arusaamatum praeguse süsteemi juures, miks see sõiduki omaniku maksustamine võimalikest alternatiividest õiglasem on. "Kogu maailmas levinud" on selline tore argument, millele pole võimalik midagi intelligentset vastu kosta - maailmas on päris laialt levinud igasugu põnevaid asju, näited mõtleb igaüks ise välja. Eraisikuna mitme auto pidamine on muidugi nišihobi, aga näiteks juriidilise isikuna autoparki majandades on minu arust üpris totter, et 30a avariivaba staažiga juhi kätte antud kaubik on kindlustuse arvates täpselt sama ohtlik kui sama auto järgmisel päeval vahtralehega teismelise käes.
See, et tee ääres passival patrullil on autopõhist kindlustust tänase IT taseme juures kergem kontrollida, ei saa minu arust olla argument süsteemi loomise juures - see tehti sedapidi juba väga ammu, kui kontrollidele oli vaja esitada paberil poliis. Hiljem plaasterdati asja tänu liisingu levimisele vastutava kasutaja sisse toomisega.
Isikupõhine maksustamine oleks selge nagu vesi - riski allikas ja kulude tekitaja on siiski inimene roolis, mitte masin. Mind isegi niiväga ei häiri mitmeautopidamise keerukus, vaid eelkõige see, et täna ma reaalselt pole kellelegi mingeid kulusid tekitanud ja maksangi solidaarselt mingite troppide tekitatud jama kinni. Mul on 14 aastat load olnud, 10 aastat aktiivselt sõitnud ja reaalselt kindlustust maksnud, kuigi mitte alati enda nimel, olen selle aja jooksul põhjustanud null õnnetust ning saanud kaks trahvi puuduva TÜV eest. Arvestades et aastas pannakse toime kuskil paarsada tuhat liiklusrikkumist ja teadvustades et enda hindamine on väga libe tee
