01-07-2013, 23:23 PM
Mis motoplokist muidu juttu?
Pajatan natuke enda kogemustest MTZ-05'ga puude vedamisest. Mul kah soine maa, väga palju igasugu juurikaid maas. Järele sai pandud oma tehtud haagis, kuhu läks nii 0,6 - 1 rm puid peale. Mul roomikut ei olnud, seega kasutasin raudrattaid. Rehvidega ei saanud midagi veetud, aga raudrattad läksid täitsa hästi nii lumes kui mudas. Veel parem variant oleks raudratas panna kõrvuti tavalise rattaga (siit foorumist kunagi leidsin video, kus üks mees sellise kooslusega laseb päris nobedasti mööda parajalt märga teed, keegi ehk oskab viidata?).
Mõned tähelepanekud sellise asja juures:
- Sidur sai kõvasti vatti, sest esimene käik kippus liiga kiireks jääma. Eriti tänu väga käänulisele teele ümber puude.
- Käiguvahetus vähemalt mu masinal oli paras raketiteadus. Teinekord ikka paar minutit mängimist ja otsimist et õige käik sisse saada. Tegi igasuguse manööverdamise tülikaks.
- Masinal jõudu on palju ja raudrattad tegid ta ka väga äkiliseks. Vahepeal libiseb ratas läbi, aga nii kui puujuure tagant uuesti haake saavutab, saad ise hobese aisaga kõige valusamasse kohta obaduse.
- Et jõud paremini "roolist" üle käiks, tuli rataste rööbe võimalikult kitsaks muuta. See omakorda tegi ta hulka upakamaks.
- Oma väiksusest hoolimata on masin piisavalt raske, et kui mootori jõul enam metsast välja ei saa, siis ühe mehe ramm tõenäoliselt ka asjast üle ei käi.
- Pool päeva tööd võttis ikka täitsa läbi, kuna masin vägisi tahab minna sinna kuhu puujuurikas juhatab.
Kindlasti teeks elu oluliselt lihtsamaks roomikute ja külgpidurite kasutamine. Saaks vältida olukorda, kus üks ratas on juure taga lõksus ning teine ratas seega masina esiotsa sõna otseses mõttes "puusse" kisub.
Aga jälgin huviga teemat, olen ju sarnase probleemi küüsis
Pajatan natuke enda kogemustest MTZ-05'ga puude vedamisest. Mul kah soine maa, väga palju igasugu juurikaid maas. Järele sai pandud oma tehtud haagis, kuhu läks nii 0,6 - 1 rm puid peale. Mul roomikut ei olnud, seega kasutasin raudrattaid. Rehvidega ei saanud midagi veetud, aga raudrattad läksid täitsa hästi nii lumes kui mudas. Veel parem variant oleks raudratas panna kõrvuti tavalise rattaga (siit foorumist kunagi leidsin video, kus üks mees sellise kooslusega laseb päris nobedasti mööda parajalt märga teed, keegi ehk oskab viidata?).
Mõned tähelepanekud sellise asja juures:
- Sidur sai kõvasti vatti, sest esimene käik kippus liiga kiireks jääma. Eriti tänu väga käänulisele teele ümber puude.
- Käiguvahetus vähemalt mu masinal oli paras raketiteadus. Teinekord ikka paar minutit mängimist ja otsimist et õige käik sisse saada. Tegi igasuguse manööverdamise tülikaks.
- Masinal jõudu on palju ja raudrattad tegid ta ka väga äkiliseks. Vahepeal libiseb ratas läbi, aga nii kui puujuure tagant uuesti haake saavutab, saad ise hobese aisaga kõige valusamasse kohta obaduse.
- Et jõud paremini "roolist" üle käiks, tuli rataste rööbe võimalikult kitsaks muuta. See omakorda tegi ta hulka upakamaks.
- Oma väiksusest hoolimata on masin piisavalt raske, et kui mootori jõul enam metsast välja ei saa, siis ühe mehe ramm tõenäoliselt ka asjast üle ei käi.
- Pool päeva tööd võttis ikka täitsa läbi, kuna masin vägisi tahab minna sinna kuhu puujuurikas juhatab.
Kindlasti teeks elu oluliselt lihtsamaks roomikute ja külgpidurite kasutamine. Saaks vältida olukorda, kus üks ratas on juure taga lõksus ning teine ratas seega masina esiotsa sõna otseses mõttes "puusse" kisub.
Aga jälgin huviga teemat, olen ju sarnase probleemi küüsis
