02-07-2013, 10:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2013, 10:17 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(02-07-2013, 09:09 AM)Jahimees Kirjutas:(01-07-2013, 08:58 AM)dad Kirjutas: Ise sama idee teosel ... küll aga tahaks pikemaid palke (vaja 12-15m) vedada ja oli mõte teha juurde "tagumine käru" ... küll aga ei tea, kas see "töötaks".
Dad.
Töötab edukalt, kuid vajab reaalset ruumi manööverduseks (metsas puude vahel väga kehv toimetada) ja selliste suuruste juures peab vedav asi juba ise massi omama.
12-15 m toores palk kaalub vähemalt tonni. Kui me ikka 30+ cm ladvaläbimõõduga palgist räägime ja mitte lattidest. Mis tähendab, et veduk peaks ikka sellest enam kaaluma.
Vankrina järele võetav haage lõikab säärase pikkuse juures kenasti. Nii meetrit poolteist võib kindlasti arvestada. Kui tagumine tugi tuua ettepoole, siis võib palgi ots jälle väljastpoolt juurde ampsata...
Samas tasub kaaluda praeguse kontseptsiooni ekstrapoleerimist suuremaks: 15 m palk võiks taluda transporti ka keskelt riputatuna. Mis tähendab veotiislit nii 6+ m ja vertikaalsuunas jäika haakepunkti. Ilmselgelt ei ole selleks kerghaagise 50 mm haakepea, vaid ainult haakesilm kahvlis.
Materjal peab olema päris tummine ja ilmselt ei ole mõistlik palki tõsta enam tangidega, vaid haaratsi või silmusega.
15 m palk käib üle jõu ka paljudele metsahaagistele, sest levinud platepikkus on 6 m... Tõstuk suudab veel peale upitada, kuid koormat peab hoolega sättima, et üle ei kaaluks.
Motamehel on tehtud väga huvitav vanker. Tema Rohelise Traktori teemas Ladaklubi foorumis on kenasti näha Sealt tasub mõnda kõrva taha panna.
(02-07-2013, 09:27 AM)diesel Kirjutas: vedasin sõbra käest laenatud kahe käruga palke kevadel välja. vist peaks kuskil mõni pilt ka tehtud olema. vaja otsida. kui pildid leian, siis panen kuskile üles ja katsun siia oma kommentaarid ja näpunäited iseehitajaile ka kirja panna.
Ootame huviga