T40 kolvirõngaste vahetus
#3

(18-07-2013, 22:07 PM)Hannex Kirjutas:  Tere.
Plaanin t40 kolvirõngaid vahetama hakata. Lugesin raamatust, et tuleb vahetada, kui rõngaste lukuvahe on suurem kui 5mm, aga midagi pole raamatus kirjas selle kohta, kui väike lukuvahe minimaalselt olla võib.
Arvan, et oleks õige rõngast silindrisse proovida ja ära mõõta, et vajadusel õigeks viilida. Äkki keegi oskab aidata mind selles osas?
Ette tänades Hannes.

Hea küsimu kusjuures, ei saa auto mootoriga võrrelda ka nagu. Kui t-40 on kolb 105 mm ja autol nt: 86 mm, siis auto mootoril on minimaalne pilu esimesel rõngal 0.35 mm, maks kusjuures 0,65mm, seega loogilisem on kui raamatus on mingi trüki viga, et mootoril on rõngas kulunud, kui pilu on 0.5 mm, 5 mm asemel.

Tegelikult rõnga pilu ei ole sõltuvuses kolvi suurusega, kolvi ja silindri tolerants on sõltuvuses kolvi suurusest.

Rõngaid tuleb kindlasti mõõta silindris "pingu" all olles. Enne mootori laiali kakkumist ma mõõdaksin kompresioonid üle, siis teab mida otsida, kas plokikaaned tahavad remonti või rõngad vahetust. (kuigi noh, t-40 on lihtsam silinder maha tõmmata kui klapp plokikaanest välja võtta)

Kindlasti kui hoolega rõngaid vahetama kukud, siis kui kasutusse jäävad vanad silindrid, siis need tuleb üle lasta hoonida, või ise hoonida, et rõngas kiiremini sisse käiks ja silindri seina peale jääksid sooned mis õlitaksid rõngaid.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: Hannex - 18-07-2013, 22:07 PM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: Laurimetall - 18-07-2013, 22:13 PM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: phyl - 18-07-2013, 22:45 PM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: h2rra - 18-07-2013, 22:57 PM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: Daff - 19-07-2013, 08:30 AM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: viplala - 19-07-2013, 13:02 PM
RE: T40 kolvirõngaste vahetus - Autor: Talupoeg taluja - 19-07-2013, 13:43 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne