Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada
#19

(22-07-2013, 08:09 AM)maitus Kirjutas:  
(22-07-2013, 02:54 AM)phyl Kirjutas:  Alustame siis algusest, et turbo laadib/surub õhku mootorisse, aga ega jõud sul tule õhust ja armastusest, vaid vastav kogus kütet tuleb ka silindrisse anda, et tutsakas oleks kasulik. Võin tuua lihtsa näite kõigile tuntud autode näol, golf 3 - 1.9 D - kütte kulu 4-5L/sajale aga 1.9 TD - kütte kulu 7-8L/sajale, millest tuleb vahe?
...kui pigistad läheb pill hästi edasi ja kütet õgib ka.

Niite purustan oma "lõbuks". Lihtsalt silma ilu jaoks. Kuna maakesed on arvel kui lühiajalised heinamaad, siis pria tahaks, et ma haina üles künnaks ja mingit põllukultuuri kasvataks, aga mina ei viitsi - ja pria käsku täita ei taha - seega tuleb loobuda sellest "altkäemaksust".

Kartuli kasvatamise kohta ma koostan homme spetsiaalselt sulle arvutuse, palju mul asju/aega/raha kulub.

Kes siin juba mingist tülist rääkis, siis keegi ei ole tülis - vaid lihtsalt vaieldakse (mis sa muud ikka teed).
Tüli näeb natuke teistmoodi välja jah ...Big Grin!
Sa tood ikka ilmekaid näiteid Smile. Minumeelest on see enesetunde ja rahakoti küsimus kui palju sul seal aistevahel on. 1.9 D on 47 KW ja 1.9 TD kisub sinna seitsmekümne kanti. Oleneb ka aastast muidugi. Kui ikka mootor sõel on, siis võtab ikka rohkem kütet kui tavaliselt Smile. Võimailk, et sama kubatuuri puhul on suurema võimsusega TD-lil ka suurem küttekulu, aga mitte poole suurem. Sulle meeldib üldse numbreid kahega korrutada: küttekulu 2x suurem , palk 5-10 euri-2x ne vahe...., 50% on näidete toomiseks liiga strastiline vahe- kui ma elaksin 50 % paremini, siis ma hääletaks Ansipi poolt ja üldse ei viriseks Smile. Samas saab ka 1.6 TD-st ligi 60 KW kätte ja kütusekulu on ka viie kanti. Arvatavasti on turbo leiutamine siiski progressiivne nähtus, vastasel juhul võiks toota lihtsalt poole suurema mahuga mootoreid ja saada TD - liga sama võimsus sama küttekulu juures.

Siia sulle veel üks lõiguke ühes foorumist- kas pakud välja, et inimene lihtsalt valetas? :
Re: VW Golf III 1.9 D 47 KW
räägivad et tavalise D mootori kütte kulu on suurem kuna vähem kilovatte ja pigistatakse teda siis rohkem kui TD või TDI, kuid praktikas kogenud seda ise ie ole.

kuid kustumatu mälestuse jättis 1,9TDI 5 reisijaga ja bagasiga(soome rallil käik 1000km) ja kulu oli 50L ehk 5L/100km

samas võib loota jah et kui on D sis üks mure vähem(ei pea T remondile raha kulutama) kuid kiirenduse vahe on suht suur ikkagi (copy-paste)


Seda arvutust kartulite kohta tahaks näha küll, aga proovi teha see arvutus ainult oma pere inimeste poolt tarbitava kartuli kohta, jättes välja linnud ja loomad Smile.

Millegipärast ei kommenteerinud sa aga minu postituse viimaseid ridu- mind väga huvitaks sinu arvamus ... Smile ?

Heh, TD ja TDI mootorite ja eriti veel vag grupi mootorite tuunimisest võin ma sulle seletada tundide kaupa - ära kutsu kurja karja, see on mul iga päevane tegevus TD või TDI mootorite togimine.

Näed, profiili alt ei loe välja ka kus kandis asud? Võiksin sulle tiiru pakkuda oma igapäeva liikuri passatiga - tehasest on 55 kw aga siiani on rooli taga olijad maru ära ehmatanud. Big Grin

Igast mootorist saab tänu turbole jõudu välja pigistada - teen seda alati kui võimalik, aga alati olen ka inimestele maininud, et kütte kulu jääb kõrgemaks kui vabalthingava näol.

Miks leiutati turbo - ikka selle jaoks, et mitte ehitada suure kubatuuriga masinaid, suur kubatuur: esiteks kaalub palju, teiseks vajab paigaldamiseks rohkem ruumi, mootori sise kadu on suur, müra tase on suur, võimsus HP/L kohta on väike, ja no rohelised - need keeravad ka kõik perse.

Ma nii huvi pärast, et tõid eespool näiteks TDI mootori, aga kas sa tead mis on vahet ka TD ja TDI mootoril? Ja miks üks vajab vähem kütet sama jõu saavutamiseks kui teine?

Minu tulemus, on selline, et paigaldades TDI mootorile mehaanilise kõrgsurve pumba + suurem plunser, suurema turbo, kangema nuka, kangemad pihustid, korralik cooler jpm vidinaid - kõike ka välja ei räägi. Sain jõu numbriks 66 kw asemel 130kw ja 340 nm mootorist ja kütte kulu on kõige selle juures 4-5 sajale. Kahju et auto on maha müüdud - autot võib kohata pärnu kandis, sinine, vana audi coupe kerel isend. (oleks võtnud mootorist rohkem jõudu välja, aga mootor ei kannata lihtsalt rohkem - vända raami pukad lähevad pooleks.)

Aa ja mis on veel teema on võimsuse vahemik. Minu projektidel on 2000-2500 rpm-il max jõud olemas, mis kestab 3500-4000 rpm-ini (edasi on vaja kallimaid jubinaid külge keerata)

See et tehasest on 1.6 TD+intercooler (tähendab see I sellel mootoril seda) 59 kw on täiesti normaalne, aga see jõud on alles 3400 rpm-il ja mootor käib 4200 rpm-i välja. Päris saast on sellega sõita.

Nii, et jutt mida eelnevalt mainisid võib olla tõsi ja arvatavasti ongi tõsi.

TD mootor mida praegu togin, vot kütte kulu alla ei saa, raud polt, et kütte kulu on 7-8 sajale. (augusti keskel lähen dünosse - eks ole näha mis numbrid tulevad)

Ma hakka siis kohe kartuli arvutust ka tegema. Ja eilse postituse najal, vastan hägusel, et muid ettevõtteid on ikka võimalik maal pidada mis on isegi kasulikud, aga vilja kasvatamine ja looma (sead, veised, lehmad) kasvatamine on väikses mastaabis kasutu ja kahjulik, kuna kulutused on maru suured ja kasum väike.

See, et maal, omas talus on puusepp või jaanalinnu kasvataja jne. Need on teine teema - mis ei kvalifitseeru vilja kasvatuse alla Big Grin .

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: phyl - 17-07-2013, 23:34 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: v6sa - 25-07-2013, 15:40 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: viplala - 26-07-2013, 00:18 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: Talupoeg taluja - 25-07-2013, 23:28 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: Alts - 26-07-2013, 00:32 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: v6sa - 26-07-2013, 07:19 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: raulex - 26-07-2013, 08:14 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: v6sa - 26-07-2013, 08:28 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: phyl - 26-07-2013, 22:59 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: tiit - 26-07-2013, 08:35 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: v6sa - 26-07-2013, 08:40 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: tiit - 26-07-2013, 08:53 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: v6sa - 26-07-2013, 08:56 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: phyl - 26-07-2013, 23:36 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: tiit - 27-07-2013, 09:31 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: phyl - 27-07-2013, 10:46 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: raulex - 26-07-2013, 23:14 PM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: viplala - 27-07-2013, 02:26 AM
RE: Russi kütusekulu arutelu, mis sai alguse sellest, et ise ei tohi autot lammutada - Autor: raulex - 27-07-2013, 08:28 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 18-07-2013, 18:51 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Marko - 18-07-2013, 20:02 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 18-07-2013, 22:25 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 19-07-2013, 00:37 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 19-07-2013, 10:55 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 20-07-2013, 20:17 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Talupoeg taluja - 20-07-2013, 21:07 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 20-07-2013, 22:07 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 21-07-2013, 02:41 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 21-07-2013, 08:19 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 21-07-2013, 13:15 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 21-07-2013, 21:44 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Talupoeg taluja - 21-07-2013, 23:21 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Marko - 21-07-2013, 23:59 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 22-07-2013, 02:54 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 22-07-2013, 08:09 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: aavu - 22-07-2013, 09:49 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 22-07-2013, 10:49 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 22-07-2013, 11:55 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 22-07-2013, 12:42 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Tegelane5 - 22-07-2013, 14:14 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Alts - 22-07-2013, 14:19 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 23-07-2013, 22:04 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: motamees - 23-07-2013, 22:27 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 23-07-2013, 23:32 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: maitus - 24-07-2013, 01:40 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: v126 - 24-07-2013, 10:18 AM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: phyl - 24-07-2013, 12:57 PM
RE: Ise ei tohi enam autot lammutada. - Autor: Talupoeg taluja - 24-07-2013, 14:18 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne