25-07-2013, 22:05 PM
(25-07-2013, 21:21 PM)eints Kirjutas: Kas peate silmas tsiklitalli galeriis piltidel olevat ratast? Kuid sellega ju märgi kinnitused erinevad? Ühel randid märgi all, teisel märk rantide vahel.Wikipedia.ru ütleb, et enne kui Erenpreis natsionaliseeriti 1940, jõuti seal toota 182000 ratast?
Jah, peame silmas Tsiklitalli galeriis olevat ksf! Indreku jalgratast, selle ostudokumendid on olemas ja seal on kirjas ostu aeg ja tootja või mark? "Sarkana Zvaigzne", selle ratta kohta on ka siin foorumis teema. Sildi paiknemise õle pead ei viitsi murda, vb on asi selles, et naisteratastel on raami kaelaosa pikem ja vastavalt muhvide vahe suurem (kui antud juhtumi korral just vastupidi pole?).
Wikipedia.ru võib igasuguseid asju öelda, huvitav, mida ta näiteks Eesti Vabariigi Nõukogude Liitu astumise kohta arvab... Aga arvata võivad nii kalkunid ja kassid, läti Janis Seregins oma raamatus pakub koguni, et 40-nda aasta murdelisteks aegadeks toodeti Erenpreisi tehases ca 200000 jalgratast. Tegelikult on ka neile see asi segane aga ksf! Indrekul on asja kohta (jalgratas nr 179XXX) dokument! Jällegi ei vaevu ma neid sildikinnituste vahesid sealt teemast ega mujalt praegu otsima aga Indrek võiks asja kinnitada või vastupidi.
Fakt on, et see ratas on kas Erenpreisi tehasest või selle natsionaliseeritud järglasest - Sarkana Zvaigznest tulnud, teised lätlased nii suure toomismahuni ei jõudnud ja ka raamid olid teistsugused.