30-07-2013, 22:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-07-2013, 23:23 PM ja muutjaks oli Maccaroni.)
(30-07-2013, 18:50 PM)v301060 Kirjutas: Tundub et Sul on mootoriremondiga õnneks läinud.
Minul tuleb paraku tsikkel Kose Uuemõisa töökotta tagasi viia sest isegi treenimata kõrvaga on liigsed klilinad-kolinad kuulda.Ometi on vahetatud nii vänt, puuritud silindrid, 2x vahetatud kolvid ja korra ka keskvahesein. lisaks veel lihvitud karteri sisemust valujääkidest.
Vahel mõtlen, et oleks pidanud ikka mootori Tšehhi remonti saatma, seal ei räägi keegi sellist juttu et "seee juuu niiiii vana ratas(mootor), eega sellest polegiii ju midagi tahta!"
Tea kas tasub kuskile teise maailma otsa saata või töökotta tassida... muidugi, kui on endal piisavalt aega ja tahtmist nokitseda. Tont seda teab, kui asjatundja keegi sellise vanatehnika juures üldse on või kui hoolega ta võõrast masinat teeb.
Eile tegin lollist uudishimust baigilistega Kaberneeme ringi kaasa ja kuigi Jaff sai seal üksjagu vatti, võib seda nimetada tõsiseks testiks ida tehnikale. Loomulikult ei jõudnud ma baigilistega Peterburi teel sammu pidada

On vast paras hetk pisut lahti kirjutada, mida mootori juures sai nokitsetud. Argo1974 aitas mul ta sügisel lahti katkuda ja õppinud mehena ning "rootsi riistadega" hinnata, mis täpsemalt tähelepanu ja vahetust nõuab. Ja kuna oli nagunii plaan kunagi CafeRaceriks ehitada - ehk ka pisut rohkem võimsust välja imeda, siis sai sedagi arutatud ja kirjandust uuritud.
1. Kõik laagrid / simmerid vahetatud, SKF C3, peaülekande kett uus, sidur vana - see oli korras.
2. Karteri Valujäägid maha freesitud - käigukasti ruumis oli praaki.
3. Raamlaagrite õlituskanalid suuremaks puuritud ja vooluteed sujuvaks lihvitud.
4. Väntvõllil uued kepsud ja kesklaager. Vändatöö tegi Hanno Rajamets.
5. Käigukast ja lülitus läks kõik originaal tagasi - korralik. Kahvlid läksid uued - valatud kahvlid on etemad. Võllidele lisasin reguleerseibid parema poole otstesse, et pikilõtkud normi saada - sidurivõll sai üldse laagrisse kinni liimitud.
6. Silindrid uued. Porditud väljalase ülalt 2mm kõrgem ja sisselase alt 2mm madalam.
7. Kolvid, rõngad, sõrmed ja nõelad kõik uued. Kolbidel aknad alt lahti. Puuritud lisa-õlituskanal väljalaskekanali silla jaoks.
8. Sisselaskekanali läbimõõt 2mm suurem kogu ulatuses.
9. Ülevoolukanalid alt laiemad, düüsilaadne. Ülal kanali voolusuunad korrigeeritud rohkem kolvi tsentrisse (enne oli tagaseina).
10. Silindripead alt madalamaks treitud 0,8mm.
11. Kõik hülsiakende ja karterikanalite ühinemiskohad ühtlustatud gaasivoolu järgi.
12. Kõik kanalid, kolvipead ja põlemiskambrid peenlihvitud-poleeritud.
13. Vape 12V kontaktivaba süüde. NGK Piibud, küünlad NGK B7HS, kuumaga B8HS.
14. Jikov2928 karpa, lastud treida vaheflants selle jaoks. Filter on JR Racing koonusfilter ja kuna see on vabama hingamisega, siis karpas vahedüüs väiksem - 65 ning peadüüs 92.
Kevadel, ilma sissesõitmata tundus masin üsna kinnine, kuid Argo mainis enda kogemustest Suzukiga, et läks tuhandeid sissesõidukilomeetreid, enne kui hakkas lahti käima.
Mul on ka nüüd juba paartuhat sõitnud ja sellises konfiguratsioonis teeb mootor vabas ja madalatel käikudel 8500RPM. Kõrgemate käikudega tahab veoks vähemalt 2000RPM ning märgatav võimsuskasv tekib 3000RPM juurest. Neljandaga kerib end 5000-ni üsna nobedalt.
Võib öelda, et praegu on kõik kena ja nüüd uute Kawa laagritega käib nagu kell. Väga loodan ise, et ta läbisõitu ka kannatab ja sellisena vastu peab.
Kulus märkimisväärselt töötunde novembrist märtsini. Puhastamist igasuguse keemiaga ning nühkimist nii minifreesi, viilide kui liivakaga. Lõpliku poleerimise usaldasin heale sõbrale, kes teab poleerimiseset kõike.
================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)