22-08-2013, 13:33 PM
(22-08-2013, 12:44 PM)giordanobruno Kirjutas: Käiguga pidurdamine peab olema mõtekas, pidurid ise tahavad ka aeg-ajalt tööd, muidu tulevad igast jamad.
Küsisin oma sõiduõpetajalt, et mis nipiga see käiguga pidurdamine kütust säästab? Vastus oli pikk ja ilus, täpselt ei mäleta, aga midagi stiilis, et elektroonika keerab kütuse pealevoolu nullilähedaseks ja mootorit veetakse rataste inertsiga edasi. Ilus küll, aga kas selle elektri, mis kütust säästab pean eraldi kassetiga oma 91 aasta polo makki lükkama? Mismoodi sellise autoga kütust säästa, millel ainuke elektrooniline lisa on salongivalgustus? Selle kohta ei teata midagi. Libedakoolitused on veel koledam teema. Selles ideaalmaailmas ei ole olemas autosid, mis oleks tagaveolised, või veel hullem, puuduks ABS. Kui peaksin valima libadakoolitust pakkuva firma, kus saab sõitu teha ka isikliku autoga, ning valima selleks näiteks oma 83 aasta Mersu, kukuksid ilmselt kohapeal kõik instruktorid riburadapidi sellili, nagu dominkolotsid Calgonit tablettide telereklaamis. Sellised autotd kõlbaksid vaid muuseumis eksponeerimiseks!
Keegi ei arvesta sellega, et :
* autokooli läbinud noorukil ei pruugi olla finantsi uue "Gorilla" soetamiseks
* värskete lubadega neiu võib esimeseks autoks saada on "boyfriendi" 5 liitrise turboga Pemmi
* Mõni kodanik on lihtsalt peast soe ja sõidab vanade pannidega. Mitte, et ta ei saaks "paremini," vaid sest ta tahab.
Usun, et eelmainitud kogukond ei ole sugugi pisike, kuid nemad ei saagi osata oma sõidukiga normaalselt läbi saada, kui keegi seda neile lisaks ei õpeta.
Aga võibolla olen lihtsalt mina valedes koolides käinud ja valede õpetajate otsa sattunud, kes teab.
Tanel