27-08-2013, 00:49 AM
Ühest asjast tahaks veel juttu teha - Jawa sooritusvõime.
Võibolla vääriks see üldse eraldi teemat, ja kas selline asi vanatehnika sõpru üldse huvitab? Aga kuna nii mõnigi on siin katsetanud sotsialistlikest 2-taktilistest caferacereid aretada, siis miks mitte.
Esimene asi on mootori võimsus ja teine - veermiku käitumine. Mingid lisahobused portimiste ning muude nippidega saab kätte. See on ilmselge. Praeguse seisuga võib väita, et 4-ndaga suudab mu masin arendada 140KMH (6000RPM). Sama kindlalt võib väita, et mootor kannatab maanteel 115-120 KMH laskmist, kuigi, mootori vastupidavus on kaheldav. Häälest on tunda, et Jawale on meeltmööda kiirused alla 100KMH. Jutt siis GPS-ga mõõdetud kiirustest mitte spidonäidust.
Veermiku käitumine on veelgi hirmutavam. 634 Esiamort toimib hästi suuremates aukudes ja lainetes, kuid suurel kiirusel väikestes konarustes ja kergematel pidurdustel on üpris ebastabiilne et mitte öelda hädine.
Eriti häiriv on ka raami enda vedelus suurematel kiirustel. Raske aru saada, kas see tuleneb rohkem geomeetriliste jäikussidemete puudumisest või primitiivsest tagakiigest, kuid kiirustel üle 120KMH on meil tegemist eriliselt vänderdava kaadervärgiga, millega kurvi kallamine on pehmelt väljendudes ohtlik.
Kui ma mõtlen nüüd ühele populaarsele videole,
siis nõukogude inimene ei teadnud ega pidanudki midagi teadma caferaceritest, vaid Jawas kujutleti masinat, millega aiamaa taga võsas või mudaaugus kangutada. Selle asemel et maanteel kilomeetreid neelata
Võibolla vääriks see üldse eraldi teemat, ja kas selline asi vanatehnika sõpru üldse huvitab? Aga kuna nii mõnigi on siin katsetanud sotsialistlikest 2-taktilistest caferacereid aretada, siis miks mitte.
Esimene asi on mootori võimsus ja teine - veermiku käitumine. Mingid lisahobused portimiste ning muude nippidega saab kätte. See on ilmselge. Praeguse seisuga võib väita, et 4-ndaga suudab mu masin arendada 140KMH (6000RPM). Sama kindlalt võib väita, et mootor kannatab maanteel 115-120 KMH laskmist, kuigi, mootori vastupidavus on kaheldav. Häälest on tunda, et Jawale on meeltmööda kiirused alla 100KMH. Jutt siis GPS-ga mõõdetud kiirustest mitte spidonäidust.
Veermiku käitumine on veelgi hirmutavam. 634 Esiamort toimib hästi suuremates aukudes ja lainetes, kuid suurel kiirusel väikestes konarustes ja kergematel pidurdustel on üpris ebastabiilne et mitte öelda hädine.
Eriti häiriv on ka raami enda vedelus suurematel kiirustel. Raske aru saada, kas see tuleneb rohkem geomeetriliste jäikussidemete puudumisest või primitiivsest tagakiigest, kuid kiirustel üle 120KMH on meil tegemist eriliselt vänderdava kaadervärgiga, millega kurvi kallamine on pehmelt väljendudes ohtlik.
Kui ma mõtlen nüüd ühele populaarsele videole,
siis nõukogude inimene ei teadnud ega pidanudki midagi teadma caferaceritest, vaid Jawas kujutleti masinat, millega aiamaa taga võsas või mudaaugus kangutada. Selle asemel et maanteel kilomeetreid neelata

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)