27-08-2013, 10:14 AM
Siit jooksis läbi tegelikult üks nõks veel, kuidas just eelkõige diisli kütusekulu alla saadakse: originaalaju ümberprogemine. Kahjuks või õnneks ei ole omal ühtegi sellist aparaati, mille peal seda katsetada, kuid minus tekib sellega seoses väikene tõrge millegipärast.
Põhjus on see, et isegi kui seda teevad viisakad ja ametlikud ettevõtted, jätab see minu jaoks ikkagi mulje, et talumees üritab üle kavaldada nt baierimaa pikkade traditsioonidega insenerikooli. Kuna ma olen ise ka mehaanikaseadmete suurtootmist natuke lähemalt näinud, siis iga uue seadme taga on üldjuhul ka päevade, nädalate ja tuhandete tsüklite kaupa kestvusteste ning ma eeldan, et ka iga enam-vähem hi-tech mootor on läbinud kestvustestid. Ja ju ikka mingi põhjus kuskil pidi olema, et njuutonmeetreid on ikkagi X, mitte 1,2*X. Vaevalt, et autotehases polnud seadmeid, millega mootorit mappida...
Võib-olla on mu pelgus ikkagi asjatu, kuid selle on põhjustanud asjaolu, et olen kõrvalt paar korda näinud olukorda, kus lihtsatöömees on proovinud targem olla kui arvutused, aga väga hästi välja pole kukkunud
Põhjus on see, et isegi kui seda teevad viisakad ja ametlikud ettevõtted, jätab see minu jaoks ikkagi mulje, et talumees üritab üle kavaldada nt baierimaa pikkade traditsioonidega insenerikooli. Kuna ma olen ise ka mehaanikaseadmete suurtootmist natuke lähemalt näinud, siis iga uue seadme taga on üldjuhul ka päevade, nädalate ja tuhandete tsüklite kaupa kestvusteste ning ma eeldan, et ka iga enam-vähem hi-tech mootor on läbinud kestvustestid. Ja ju ikka mingi põhjus kuskil pidi olema, et njuutonmeetreid on ikkagi X, mitte 1,2*X. Vaevalt, et autotehases polnud seadmeid, millega mootorit mappida...
Võib-olla on mu pelgus ikkagi asjatu, kuid selle on põhjustanud asjaolu, et olen kõrvalt paar korda näinud olukorda, kus lihtsatöömees on proovinud targem olla kui arvutused, aga väga hästi välja pole kukkunud
