02-09-2013, 00:32 AM
(01-09-2013, 09:52 AM)maitus Kirjutas: Samasugune mõte, et kasutada "ujumiseks" tagumise kardaani juures käigukasti veetava võlli nuute nii, et tekiks teleskoobi efekt, tuli mulle ka mõttesse. Siis aga sain aru, et ei mängi välja- vaatamata kahele järjestikule kardaaniristile, hakkaks tõmme-surve toimima siiski nurga all ja võlli väänama. Kardaani nuutühendus toimib ainult siis kui ühendus asub kahe risti vahel - siis töötab nuutühendus ainult pikisuunas.5+ !
(01-09-2013, 09:52 AM)maitus Kirjutas: Mootori ja h-pumba ühenduses ei ole see nurk nii suur, aga on siiski olemas. pump on ka palju õrnem asi kui käimakast ja külgjõud toimivad kenasti...See nurk sellises ühenduses võib olla ka suurem ja see töötab suht kenasti - sarnane ühendus on kasutuses suht paljudel kahveltõstukitel - müdistavad aastaid ja viga pole miskit. Berta vastav ühendus ongi sealt pärit, küll natuke lühemaks tehtud.
(01-09-2013, 09:52 AM)maitus Kirjutas: Sama lugu on ka ainult kummimuhviga ühenduse puhul....põhimõtteliselt ei ole ju mingit vahet kas h-pumpa veab veorihm või on seal kummimuhviga ühendus. Kui pum on raami küljes kinni ja mootor liigub patjadel, siis mõlemal juhul on tegu külgsurvega. Muhvi puhul võib-olla isegi suuremaga kui veorihma puhul.Vat siin ei saa ma enam aru - mis pukast sa kõik see aeg räägid? On selge, et ega sa pumpa õhku kinnitada ei saa - see kinnitub mingi mooduse abil raami külge. Sa ei ehita seda kinnitust kinniste silmadega, vaid ajad suht täpselt kokku mootori ja pumba teljed. Vahel asub kummimuhv, ütleme, et seesama VAZ-i oma. Milles veel probleem on? Seesama kummimuhv leevendab kõik mootori võimalikud liikumised pumba suhtes, sellest piisab täiesti. Ega Marta mootor ei tilbenda vasakule ja paremale meetrite ulatuses vaid vahest kõige rohkem 0-max 4-5 mm, sõltub muidugi ka patjadest. Neid ei soovita mingeid väga pehmeid kasutada.
Seepärast tundub mulle, et ilma eraldi pukata h-pumba jaoks ei mängi välja. Puka olemasolul, usun, et piisab täiesti ka ainult kummimuhvist.
Pumba ja mootori vahel ei ole pidevat meeletut külgsuunas liikumist, see liikumine on suht tagasihoidlik, kuid siiski pidev.
Bertal kasutasin kardaani, sest nina võimaldab ja Berta pumpa ajaski ringi seesama kardaan, mis tal praegu küljes on. Ristid ei ole suured, umbes sama suurusega on MTZ roolisamba kardaani ristid, kui tahad täpsemat mõõtu, siis anna teada.

