03-09-2013, 11:08 AM
(03-09-2013, 10:47 AM)karel Kirjutas: Tegelikult on kolvikäigu pikendamisel ikka mõtet! Näiteks juba siin teemas mainitud suurtel ja madalapöördelistel laevadiislitel on kolvikäik silindrimõõdust isegi kuni 3x suurem. See on üks abinõu, mille toel on tänapäevaks saavutatud ka ligi 55% kasutegur. Isegi sõiduautodel on tendents pikema kolvikäigu poole.
...
Kuna tasuta lõunaid ei ole olemas, siis pikk kolvikäik tõstab küll pöördemomenti, kuid halvendab dünaamilist ulatust. Ehk mootor muutub laisaks. Aga ülijuhid tahavad, et mootor reageeriks KOHE. Siit tekib valus vastuolu...
Peltier element on huvitav, kuid sealt saadav e-vaba lekter kipub kole kalliks kätte. Kuigi omal kohal on ilmselt asja eest.