16-09-2013, 20:14 PM
(16-09-2013, 09:31 AM)v6sa Kirjutas:Kraanal (mudelinumber siiski 011, 095 on kaalutabeli esimene number) on ainult esimene sektsioon erikonstruktsiooniga, teised kaks sektsiooni on muutumatu (4 mm) paksusega nelikanttoru.(14-09-2013, 06:58 AM)raulex Kirjutas: ...
Näiteks väike Hiab kraana(mudel 095) tõstab 400 kg 2,7 meetri peal ühe üsna õblukese nelikantttoruga.
See HIAB on profiiltoru, muutuva seinapaksusega ja reeglina tehti need asjad üsna kallist materjalist.
Kui 53 raam on olemas, siis võib seda loomulikult pruukida. Samas muretsed esisilla vastupidavuse pärast...
C-profiili õnnetuseks on tugevuse anistroopsus - erinevast suunast lähtuvaid koormusi talub erinevalt. Egas ilmaasjata tõsteseadmed ole kinnise profiiliga... Aga mõnesajakilo suhtes ei ole vahet.
Materjal on kraanal tõesti kvaliteetne, aga veoka raam peaks ka kvaliteetterasest olema.Hiab siis selline:
![[Pilt: 228530116b7dcd_m.jpg]](http://static2.nagi.ee/i/p/914/12/228530116b7dcd_m.jpg)
Proovisin suvalise 4 mm paksuse C-profiili vastupidavust külgsuunalisele (profiili jaoks kõige ebasobivam suund) koormusele.Umbes 800 kg andis minimaalse läbipainde, koormuse kadudes võttis profiil esialgse kuju.Veoka raam peaks olema lausa 6 mm.
![[Pilt: 228530152db280_m.jpg]](http://static2.nagi.ee/i/p/914/12/228530152db280_m.jpg)
Velgedest.Kas kellelgi on mõni velg ülekoormusest katki läinud?Minul ei ole.Maanteeaugus küll, korralikult kinnitamata mutrite tõttu ka, aga ülekoormusest mitte.