17-09-2013, 11:04 AM
(17-09-2013, 10:07 AM)maitus Kirjutas:(17-09-2013, 08:47 AM)runts Kirjutas: Räägiks natuke oma kogemustest. Kunagi sai ise ka karprauast põkale esilaadur tehtud. Materjaliks oli 100mm karpraud ja tõstejõud 600 - 700kg. Lihtsalt tõstmiseks ja lükkamiseks sellest täiesti piisas, aga kui üks kopa nurk kergemini maasse jooksis või tuli näiteks palke tõsta, siis oli ta ikka liiga vedel. Lõpptulemuseks oli see, et karpraua lahtistele külgedel sai plaat keevitatud. 53 raam on muidugi oluliselt jämedam, aga selle väänamiseks pole ka eriti palju jõudu vaja.Usun, et see võis nii olla kui terve nool oli tehtud ühelaiusest matejalist. Minul tuleb see laaduri raam sarnane vabrikuomadele, kus konstrui läheb keskelt laiemaks ja noole murdekohtadel on üsna suured plaadid. Keskkoht tuleb ikkagi terve gaziku raami laiune ja sinna tuleb ka samalai risttala mis kindlasti väändele ei kipu alluma.
Ma meisterdan vahel oma lõbuks vibusid ja seal on ju tegelikult sama süsteem, et otsad on peenikesed, keskelt on jäme ja käe toetuspind on keskel nagu silinder laaduri noolel. Vahe muidugi selles, et laaduri nool on jäik .. .
Saan aru, et silindrid vast väände vastu ei tööta, sest õli hakkab paralleelsetes silindrites vast lihtsalt ühest silindrist teise voolama kui rõhud on erinevad. Kui ikkagi mingi vääne peaks toimima, siis on vast ka võimalus C-profi lahtisele poolele keevitada diagonaalid- nii nagu see kraana mastidel on- hoiaks kaalu pealt kokku kui täisplaati väldiks ...
Oli minul ka see keskelt laiem ja risttalasi oli lausa kaks (mõlemad kinnised), aga kuni mingi osa raamist on lahtine karp, siis pole võimalik kuidagi väänet vältida. Diagonaalid oleks kindlasti abiks, aga samas pole kindel, et nendega tingimata kaalus võidaks, sest juba päris õhuke plaat võtab raami jäigaks.