02-10-2013, 09:34 AM
Teemaalgataja pidas musta numbri all tõenäoliselt silmas vanasõiduki registreerimismärki. Kõnekeeles nimetatakse nii ka näiteks määrdunud registreerimsimärki või 1960 kuni 1982 väljastatud registreerimismärke, kus mustal taustal valged numbrid.
Vanasõiduki mõiste on lahti kirjutatud liiklusseaduse §-s 83. Nõuded vanasõidukitele tulevad samast paragrahvist ning majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest. Abiks on otsing riigiteataja.ee lehelt.
Täna on ainus vanasõidukina registreerimise eelis pikem ülevaatusperiood. Vanasõidukina registreeritakse sõiduk, mis on vastava tunnustamise protseduuri läbinud, 12 aastaks. Ülevaatuse periood on 4 aastat.
Vanasõidukina tunnustamise eeliseks on ka see, et vaidlused sõiduki tehniliste andmete osas peetakse mitte Maanteeametiga, vaid tunnustajatega. Kui tunnustus on saadud, siis Maanteeamet aktsepteerib aktile kantud tehnilisi andmeid.
Vanasõidukite regulatsiooni eesmärgiks on olnud teatud soodustuste saamine, mis tuleneb selliste sõidukite kasutamise eripäradest. St neid kasutatakse harva liikluses. Täna on selleks ülevaatusperiood, tulevikus loodetavasti kindlustuse ja maksudega seotud kohustused.
Vanasõidukina registreeritud sõidukit võib kasutada liikluses võrdsetel alustel muude liiklusregistrisse kantud sõidukitega. Piiranguid ei ole. Vastu puud ei tohi tegelikult sõita ühegi sõidukiga, kuid riik selle eest karistust üldjuhul ei määra.
Indrek Sirk
Vanasõiduki mõiste on lahti kirjutatud liiklusseaduse §-s 83. Nõuded vanasõidukitele tulevad samast paragrahvist ning majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest. Abiks on otsing riigiteataja.ee lehelt.
Täna on ainus vanasõidukina registreerimise eelis pikem ülevaatusperiood. Vanasõidukina registreeritakse sõiduk, mis on vastava tunnustamise protseduuri läbinud, 12 aastaks. Ülevaatuse periood on 4 aastat.
Vanasõidukina tunnustamise eeliseks on ka see, et vaidlused sõiduki tehniliste andmete osas peetakse mitte Maanteeametiga, vaid tunnustajatega. Kui tunnustus on saadud, siis Maanteeamet aktsepteerib aktile kantud tehnilisi andmeid.
Vanasõidukite regulatsiooni eesmärgiks on olnud teatud soodustuste saamine, mis tuleneb selliste sõidukite kasutamise eripäradest. St neid kasutatakse harva liikluses. Täna on selleks ülevaatusperiood, tulevikus loodetavasti kindlustuse ja maksudega seotud kohustused.
Vanasõidukina registreeritud sõidukit võib kasutada liikluses võrdsetel alustel muude liiklusregistrisse kantud sõidukitega. Piiranguid ei ole. Vastu puud ei tohi tegelikult sõita ühegi sõidukiga, kuid riik selle eest karistust üldjuhul ei määra.
Indrek Sirk