02-10-2013, 10:12 AM
(02-10-2013, 09:41 AM)Walter Kirjutas:(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas: Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?Küsimus on selles, et nii mõnigi vanatehnika, mis musta numbriga saaks liigelda tänapäeva liikluses, pole võimalik arvele võtta valge numbriga ilma, et sa poleks liikurile külge kruvinud asju, mida ARK nõuab aga mis arvestades liikuri vana päritolu ja autentsust oleks pühaduse rüvetamine. Markantne näide oli toodud ksf! Väravamehaaniku poolt bussinduse vallast, kus vanadele bussidele peaks hakkama paigaldama tänapäevaseid tahhograafe! Eks asjaosalised ja selle valla spetsialistid oskavad paremini tuua näiteid.
Küsiks et miks üldse hakati Eestis asju ajama selles suunas, et luua selline asi nagu musta numbri süsteem? Võiks ju kogu see vanatehnika park liikuda tänapäevase numbriga ringi? Või siiski mitte? Eks selle numbri süsteemi loojatel / algatajatel oli mingi põhjus selleks - kindlasti polnud põhjuseks luua ''autasu'' kui selline tublimatele restaureerijatele/taastajatele musta numbri näol.
Kui ma ei eksi, siis see tahhograafi nõue puudutab reisijate vedu, mitte liikluses osalemist. Ja kuna 35+ aastat vana sõiduk peab nagunii vastama tootmisajal kehtinud nõuetele, ei saa mingite lisade külgekruvimist justkui nõuda.
Paraku, nagu Indrek ka välja tõi, on musta numbri peamine eelis tänapäeval see, et sa ei pea ARK büroos oinakarjale tõestama, et sa pole kaamel, vaid saad asju ajada inimestega, kes millestki ka midagi teavad.