15-10-2013, 13:16 PM
Muutuvad liiklusmärgid ei ole käesoleval ajal Eesti seadustes reguleeritud. See tähendab, et klassikalisel kujul ei ole need liikluskorraldusvahendid, vaid lihtsalt teabevahendid. Kui selline elektrooniline liiklusmärk vastab oma kujunduselt tavalisele liiklusmärgile, siis saab nõuda ka selle täitmist. Üldjuhul (ja nii on ka Järvevana tee ühendusel Peterburi teega) on muutuva teabega liiklusmärgid tavalise liiklusmärgi nö negatiivid. See on üldine tava, kuna tagantvalgustusega on valge kiri mustal taustal oluliselt paremini loetav, kui must kiri valgel taustal. Liiklusmärkide standardite loomine on riigi ülesanne ning sellega teadaolevalt ka tegeletakse. Millal sellised liiklusmärgid aga õigusaktidega seadusjõu saavad, on teadmata. Tallinn on ennegi liikluses ajast ette tormanud. Meenutagem kasvõi ühissõidukiradade tähistamist BUS kirjetega ajal, kui kehtivad õigusaktid lubasid seda teha üksnes tähisega A.
Kui liikluskorraldusvahendina näiv objekt siiski liiklejale kohustusi ega õigusi ei pane, siis tuleb lähtuda legaalsetest liikluskorraldusvahenditest. Neid ilusaid tulukestega märke tuleb Eesti õigusruumis käesoleval ajal vaadelda siiski soovituslikena. Loodetavasti selline ebakõla õigusaktide ja tegeliku vahel leiab kiiresti lahenduse.
Indrek
Kui liikluskorraldusvahendina näiv objekt siiski liiklejale kohustusi ega õigusi ei pane, siis tuleb lähtuda legaalsetest liikluskorraldusvahenditest. Neid ilusaid tulukestega märke tuleb Eesti õigusruumis käesoleval ajal vaadelda siiski soovituslikena. Loodetavasti selline ebakõla õigusaktide ja tegeliku vahel leiab kiiresti lahenduse.
Indrek